Alla inlägg den 12 april 2009

Av Carl - 12 april 2009 15:03

Här bärs jag iväg av säkerhetsvakter bort från tumultet på gatan i Bangkok. Vi var på väg till shoppingcentrat Paragon när vi såg fler och fler rödklädda tanter och farbröder som samlades i stora grupper och sen blev gatan avspärrad som vi gick på. Helt plötsligt såg vi pansarvagnarna som kom körandes och dom stoppades av demonstranterna. Vi stod på gatan och hamnade mittemellan militären och demonstranterna. Hetsig stämning och mycket folk, helt galet! Allt gick så snabbt, säkerhetsvakterna från Paragon högg tag i barnvagnen och bar mej uppför en lång trappa dit det var lite lugnare. Vi fick "gömma" oss inne i Paragon ett par timmar innan mamma, pappa och jag beslöt oss för att försöka gå hem. Vi gick på mindre gator hem till hotellet och nu tittar vi på nyheterna. Jag var aldrig rädd och jag hoppas nu att det inte blir värre än så här. På en av bilderna ser ni mej när vi har kommit en bit bort men pansarvagnen är i bakgrunden och många människor är skakade av händelsen.

Innan detta tumult utbröt tittade vi på möbler och vi har hittat en kanon fin soffa och biofotöljer. Lyckad dag när det gäller möbler och mindre lyckat när det gäller kaoset som vi var med om. Om ni vill läsa mer om händelsen kan ni läsa på www.aftonbladet.se säger mamma och pappa

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards