Alla inlägg den 29 april 2009

Av Carl - 29 april 2009 13:26

Tyvärr blir det ingen bild i dag heller för vi hittar inte kameran. Den måste ha försvunnit på hemresan. Jag ska ordna bilder på något annat sätt, snart.

Mamma och jag åkte igår till ett nytt shoppingcentra här på Phuket. Det heter Premium outlet och öppnade nu i april. Det var 10-70% sänkta priser på mycket i butikerna. Det såg ut som en liten småstad med massor med butiker, rätt mysigt. Det påminner om outlet stället som finns i Barkaby hemma i Stockholm. Vi glömde barnvagnen hemma så mamma fick konka runt på mig. Det gillar jag för då missar jag inget. Då ser jag allt som mamma tittar på och kommer i samma höjd som alla andra. När jag sitter i vagnen måste jag titta uppåt hela tiden och då får man ju ont i nacken efter en heldag "på stan". Vi glömde vagnen hemma för den brukar alltid vara i bilen men vi hade tagit ut den och städerskorna hade tvättat den för den var så smutsig efter resan. Kanske var det på grund av att mamma fick bära runt på mig hela dagen som vi bara hittade en tygelefant att köpa till mig. Mamma försökte prova lite kläder och jag satt lydigt och väntade i provhytten men efter 10 sekunder kom jag på att om man bankar på dörren och vrålar lite så kommer det en tjej och frågar om man vill ha hjälp med någon. Ja tack, vad kan du hjälpa till med? försökte jag säga. Tredje gången var det tydligen inte lika roligt. Vi gick till en jätte stor leksaksaffär istället och där satte jag mig ett tag i en leksaksbåt som var fylld med leksaker och på väggarna var det seriefigurer. Jag var helt lyrisk! Om det finns en leksakshimmel så är jag där nu, tänkte jag. Jag tyckte det nya shoppingcentrat var hur kul som helst! Kommer du till Phuket så åk dit!

Kram Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards