Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Smultronställe

Av Carl - 11 juli 2009 23:10

I två timmar satt jag och väntade på att valpen Max skulle komma ut och leka med mig. Till slut öppnades dörren och ut kommer Max och hans matte. Max blir buren av sin matte, dom sa hej och gick snabbt förbi mig och försvann runt huset. Efter ett tag kom Max springandes mot mig och hoppade runt mig och var hur glad som helst. Det var så kul att ses igen men lyckan var kort. Max matte var snabbt på plats och vaktade oss. Jag har nästan alltid skor på händerna för att det gör så ont i mina händer när jag kryper på gruset. Det enda jag gjorde var att lyfta på ena handen som jag hade en sko på och då sa Max matte: nej, inte göra så! Sen lyfte hon upp Max och bar in honom igen. I 30 sekunder fick jag träffa Max i dag. Jag blev ledsen och ville göra något annat i stället. Mamma och jag gick på promenad och tittade på hästarna i hagen och såg när en ny häst blev insläppt i hagen. Alla hästarna blev helt vilda och sprang omkring och gnäggade. Det var kul att se och det kändes lite bättre. Vi gick vidare och såg en liten stig som ledde mot vattnet. Vi gick in på den stigen och då såg min mamma några smulltron och plockade dom. Vi smakade på dom och det var så gott. Vi gick lite längre in och plötsligt ser vi hur mycket smultron som helst! Vi hade inget att plocka i så vi hällde ut vattnet från min pip-mugg och plockade i den. Efter ett tag var pip-muggen full och vi gick hem för att hämta förstärkning. Vi hämtade pappa och en hink. Pappa plockade för glatta livet och hinken blev nästan full. Jag blev helt slut och somnade. Jag drömde att Max och jag lekte och åt smultron tillsammans.

Kram och god natt

 
 
farmorCael

farmorCael

12 juli 2009 12:08

Vilket smultronställe ni hittat!Synd att du somnade.men hoppas det fanns kvar när du vaknade så du fick äta dej mätt,smultron är gott.Jag är hemma i stan nu och vilar upp efter resan,orken är lite klen hos farmor.Pussokram

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

14 juli 2009 09:59

Tråkigt att du och hundvalpen inte får leka tillsammans. Valpens matte är förmodligen rädd att du är för hårdhänt mot valpen. Men du får komma till mig så får du leka med Blossum (katten) hur mycket som helst. Va kul att ni hittade smultron, det som är så gott! När jag kommer och hälsar på så får du visa mig ditt smultronställe. Puss på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards