Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Fest i dagarna tre

Av Carl - 31 juli 2009 21:54

Som ni förstår är jag lite snurrig i mössan för jag har varit på tre olika fester dom senaste tre dagarna. Första festen var här på gården hos en granne. Dom bjöd på tapaz och sangria. Max var också där och vi lekte lite tillsammans. Max var mycket intresserad av min mat och ville smaka hela tiden. Precis innan vi skulle gå hem råkade jag köra omkull med min polis bil. Jag for på rygg och fick bilen över mig. Max kom skuttandes och skulle hjälpa mig. I stället för att hjälpa mig upp så slickade Max mig i ansiktet och råkade riva mig på kinden. Då kände jag att det var dags att tacka för mig och gå hem.

Fest nr två var med farmor och hennes vän Tor. Tor kommer från Kina och han hade med sig en kompis från England som heter Collin. Tor har ett kinesiskt namn men jag kommer inte ihåg det. Tor och Collin var här i Stockholm på semester och farmor bjöd oss alla på middag. Pappa åkte till stan och hämtade upp dom tre och körde dom hem till oss. Efter kaffe med kanelbulle på gräsmattan tog vi båten och åkte till Fjäderholmarna och där åt vi en jätte god middag. Det var så roligt att se när Tor försökte äta rökta räkor. Han stoppade in hela räkan i munnen och försökte tugga. Efter ett tag spottade han ut räkhuvudet mycket diskret. Farmor gav honom en lektion i hur man äter och skalar räkor. Tor lärde sig snabbt och sedan gick det bättre. Tack snälla farmor för senast och en både trevlig och smakfull middag.

Fest nr tre var i går här hemma. Vi tog först båten och skulle möta några kompisar på "Boule och berså" som ligger bredvid Hammarby sjöstad. Tyvärr var det lite svårt att lägga till båten där och våra kompisar som väntade där  frös lite och ville hellre åka hem till oss. Alla hoppade ombord på båten och vi gasade hem till oss i stället. Våra vänner Michel och Elisabeth hade tagit sin båt dit och hängde med hem till oss också. Vi spelade boule och grillade hela kvällen. Alla ville tävla och vinna i boule. Mammas kompis Karro utmanade killarna och sa att det fanns något som heter girl power!! Till slut var det bara mamma, pappa, Karro, Michel och Elisabeth kvar och dom spelade till 03 på morgonen. Då hade jag gått och lagt mig för länge sedan. Det är ju en dag i morgon också, tänkte jag. Att det var en dag i morgon var det ingen annan som verkade bry sig om för dom spelade för glatta livet. Karro sov i vårat gäst rum och Michel och Elisabeth sov på sin båt. Tyvärr hade jag inte tid att ta några bilder på sista festen men jag lovar er att det hade blivit bra bilder om jag hade fotat.

Nu ska jag vila upp mig för på söndag kommer mormor och morfar och då blir det full fart igen!

 Puss från festprinsen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards