Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Hallon och äpplen hos gammelfaster

Av Carl - 27 augusti 2009 21:40

När jag var hemma hos gammelfaster Anita sist åt jag massor med både äpplen och hallon. Anita och jag gick runt på tomten och smakade på flera äpplen. Det fanns så mycket äpplen, både på marken och på träden. Anita sa att jag inte skulle äta äpplena som låg på marken för äpplena på trädet var bättre. Mamma och jag fick med oss en hel påse äpplen hem. Mamma vill göra en äppelkaka men det blir svårt för vi har inte mixen här. Mixen är ner packad som så mycket annat. Anita och jag plockade många, många hallon också. Dom smakade både syrligt och sött på samma gång. Anita hade bakat en äppelkaka och mamma hade med sig en kardemumma längd från Delselius konditori i Gustavsberg. Gissa om vi fikade så magen stod i fyra hörn! Äppelkakan var jätte god och Delselius konditori har bara goda bakverk. När jag kom hem hade pappa gjort en lasange som smakade ljuvligt. Pappa har haft rethosta på nätterna och hade därför köpt host medicin och den hade han ställt på bordet. Jag fick tag på host medicinen och skruvade snabbt upp korken och hällde ut nästan allt på bordet. Jag skyndade mig att smeta ut allt på bordet, allt tog ca 3 sekunder. Mamma kom med disktrasan och skulle torka upp och jag ville hjälpa till. Tyvärr var det så kletigt och halt så jag halkade omkull på mina händer och for på huvudet i bordet med en smäll. Mamma sa att jag såg ut som Bambi på hal is. Vi torkade upp allt och sa till pappa att vi hoppades att det lilla som blev kvar av host medicinen skulle räcka. Sedan hoppade jag i pyjamasen och gick och la mig. Jag var så trött så jag så dubbelt när jag läste boken i sängen.

Tack Anita för en mysig dag!

Kram Bambi....

 
 
farmor

farmor

28 augusti 2009 09:42

Så åt vi äppelkaka alla igår,jag var hos din faster Elisabet på middag,(som Dinah och Rolf bjöd påRolfs mamma var också med,vi fick olika sorters thaimat som dom hämtat på restaurang.Elisabet hade bakat äppelkakan allt var jättegott.Vi har tur du och jag som får vara med och baragotta i oss.Hoppas pappa blir av med sin hosta snart det är jobbigt och stör nattsömnen,han måste kolla tempen,har han feber måste han gå till doktorn,hälsa honom det från farmor/mamma.Puss.

http://carlisurin

 
Ingen bild

Gammelfaster

28 augusti 2009 11:35

Carl
Det var så roligt att få besök av er!!!!
Kom snart igen!!!!!!!!!!
Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards