Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Carl - 6 augusti 2009 23:43

Sommar, sol och jordgubbar! Tänk att det kan vara så gott med jordgubbar! Extra gott blir det om jag äter jordgubbar med morfar och mormor. Jag matade morfar med jordgubbar som jag först mosade i handen och sedan stoppade jag in dom i morfars mun. Morfar åt snällt alla jordgubbar som jag gav honom.

En dag var vi in till stan och åt på en restaurang som ligger vid Norrmälarstrand. Då var det en fågel som satt i trädet ovanför oss och fågeln bajsade på morfars byxor! Dumma fågel och stackars morfar. Maten var dessutom smaklös... Tacka vet jag hemlagad mat och jordgubbar, tänkte jag.

Kram Carl

Av Carl - 6 augusti 2009 23:31

Mormor och morfar har varit här och hälsat på och en dag kom deras kompisar Aja och Nisse på besök. Jag fick en pressent av dom! Först visste jag inte vad jag skulle göra med paketet sedan kom jag på att paket är till för att öppnas och då öppnade jag paketet. Gissa om jag blev förbryllad när jag drog fram ett par raggsockar!? Vad i hela friden är ett par raggsockar och vad gör man med dom, undrade jag. Mamma satte dom på mina händer och det var så roligt, jag älskar mina raggsockar! Annars har jag som ni vet ofta skor på händerna för att det känns bättre att krypa då. Aja berättade att jag ska ha dom på fötterna när jag har gummistövlar på mig till hösten. Garnet hade Aja köpt på Island och hon hade stickat dom alldeles själv.

Tack så mycket och kul att ni kom och hälsade på mig

Kram Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards