Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Carl - 4 oktober 2009 10:50

      

Hallå på er! Nu har jag varit på resande fot i några dagar. Vi flög till Bangkok och stannade där i tre dagar. Mycket har hänt men allt får inte plats att skrivas ner. Allt gick bra i alla fall. Jag somnade nästan direkt efter det att vi lyft från Köpenhamn och vaknade när det var dags för frukost. Jag vaknade några gånger på natten och protesterade över det trånga utrymmet men annars gick det otroligt smidigt. I Bangkok bodde vi på ett hotell som heter Metropolitan. Det är ett designer hotell och det var fint. Frukosten var i världsklass, sa pappa. Alla dagar utom en var vi ute på stan och letade möbler. Vi har beställt: två enorma soffor, sex bio fotöljer, ett Buddha huvud och en staty. Vi hittade även en ur tjusig lampa men vi ska kolla om det finns något här på Phuket i stället. En kväll var vi till en restaurng som ligger på 61:a våningen på taket på Banyan Tree hotell. Kolla utsikten! Helt otroligt fin! Pappa är höjd rädd men han ville gärna gå hit i alla fall. Vi åt Kobe biff, bla. Om du inte har provat det gör det innan du dör. Det är ett måste. Sista dagen var jag och mamma till en stor park som heter Lumphini park och ligger mitt i Bangkok. Där bor det stora varan ödlor som simmar omkring helt fritt i vattnet. Ödlorna såg ut som krokodiler. I alla fall som små krokodiler. Innan mamma och jag gick till parken la mamma fram det jag skulle ha på mig, bla en blå keps som hon satte på mitt huvud. Sedan packade mamma ihop alla våra saker för vi skulle åka till Phuket lite senare. När vi skulle gå så var kepsen borta. Mamma kröp omkring och sökte kepsen under sängen och under skrivbordet. Mamma tittade till och med i toaletten, men kepsen var borta. Jag fick istället ta på mig en vit "snus näsduk" med döskallar på. Det var så soligt och man kan få ont i huvudet om man inte har keps på sig. När vi kom tillbaka till hotellrummet pratade mamma med pappa i mobilen och pappa var på väg till hotellet och vi skulle åka till flygplatsen så fort pappa kom tillbaka. Pappa frågade mamma om hon hade tömt safety boxen. Mamma svarade att det hade om gjort precis innan vi gick till parken. Allt är packat och klart, sa mamma. Innan vi lämnade rummet sa mamma till mig: Det är bäst att vi tittar en extra gång i safetyn så att vi inte glömer något. Gissa om mamma blev förvånad när min nya, fina, blåa keps låg där? Jag hade lagt den där för att i safetyn har man sina viktiga värdesaker och min fina keps är en riktig dyrgrip för mig! Vi åkte i god tid till flygplatsen men konstigt nog så var vi ändå sist ombord på Thai Airways stora, fina, fullsatta flygplan till Phuket. Varför bryta en trend? Vi var sist ombord på flyget till Köpenhamn också. Vi var sist ombord på flyget till Bangkok också...Då ropade personalen på oss i högtalaren och vi fick springa sista biten till planet. Pappa muttrade att det var helt otroligt att vara sist ombord igen när han faktiskt är ute och reser med en flygvärdinna. Mammma svarade att hon är visst flygvärdinna men hon är mamma ledig nu.


Att komma tillbaka till Surin Gate var lite som att komma hem för mig. Jag känner helt klart igen mig och det var kul att träffa mina tjejer igen. Jag har faktiskt bott här större delen av mitt liv. I dag bjöd pappa ut mig och mamma på flott lunch och vi firade att vara tillbaka. Husbygget flyter på bra trots förseningar och beräknas vara klart runt jul. Pappa har fått ett problem på halsen nu. Byggjobbarna tror att det spökar på bygget och två av dom har drömt mardrömmar om ett spöke. Huset byggs på ett berg med fantastisk utsikt. Problemet är att det är det första huset som byggs där och det är bara djungel runt omkring. Att det tar 30 sekunder att åka bil ner till huvudvägen som går genom Surin spelar ingen roll. Byggjobbarna är rädda för att det är så ensligt där och dom är skrockfulla. Och nu tror dom alltså att det spökar där. Det är ett stort problem som pappa måste ta på största allvar. Det är på gränsen att byggjobbarna vågar gå till bygget. Antagligen måste pappa be munken gå till bygget och läsa några böner och ta med lite rökelser. Pappa har försökt förklara att dom flesta spöken är snälla. Det löser sig säkert också som allt annat.

Trots att det är roligt att var tillbaka här så saknar jag er där hemma. Mamma och jag pratar om er varje dag och jag lovar att inte glömma er. Tiden går fort och snart sitter jag på planet tillbaka till Sverige igen.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards