Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Carl - 5 mars 2010 05:35

                

Så här har jag det tre dagar i veckan, fyra timmar om dagen. Inte illa va´? Duktiga fröknar, fina lokaler och jätte snälla kompisar. Sen har jag ju Moana också...hon är min favorit. Vi sitter oftast bredvid varandra och pratar mycket. Moana´s mamma pratar franska och hennes pappa pratar engelska. Jag förstår svenska och thai. Engelska förstår jag mer och mer av. Moana och jag har ett hemligt språk som bara vi förstår. Det låter som en mix av alla våra gemensamma språk. Skolan eller nursery som det egentligen heter börjar kl 08.00 på morgonen och ibland tar det tid att vakna. Det är svårt att kliva upp när det inte är riktigt ljust ute. Jag har hört att i Sverige där jag bor på sommaren är det mörkt nästan hela vintern. Här blir det ljust precis när jag kliver upp och då blir jag genast mycket piggare. När mamma säger: Carl, vi ska åka till skolan, då blir jag glad och skyndar mig upp ur sängen.

Vi har gemensamt bestämt nu att jag ska klara mig utan Na på skolan. Fröknarna säger att jag klarar mig bra och det är inte meningen att man ska ha nanny med sig så länge som jag har haft det. Det blir säkert bra men jag kommer säkert tycka att det är lite tomt utan Na.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards