Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Fortsättningen på min resa

Av Carl - 5 maj 2011 05:34

Här kommer fortsättningen på min djungelresa.  Vi lämnade vår första bungalow och åkte vidare till en konstgjord damm. Dammen förser stora delar av södra Thailand med el och vatten. Plus att många åker hit för att semestra och njuta av den fina naturen. Dammen var enormt stor och det tog 20 minuter men långtail båt att komma till stället där vi skulle bo en natt.   Båtresan gick bra och tillslut var vi framme.  Där ska vi bo!! Bungalow stället var uppbyggt på stockar och flöt på vattnet. Utanför vår bungalow var det 20 meter djutp, minst. Toaletterna låg uppe på berget och dit var det spännande att gå.   Här sitter pappa utanför vår bungalow. Vi badade i sötvattnet och det var skönt med omväxling från allt saltvatten och klorvatten som jag annars badar i.  Här sitter mamma och jag och pratar lite på sängen innan det var dags att gå till restaurangen och äta middag.  Till middag blev det helgrillad fisk! Jag slog på fisken och visade hur moffa gjorde när vi fiskade upp alla fiskarna i sommras. När jag slog den grillade fisken i huvudet med min sked frågade pappa vem som brukar göra så och då tänkte jag efter i 3 sekunder innan jag svarade: MOOOFFFAAA!!!! Sedan ville jag aldrig sluta slå på fisken.. Som ni ser har jag flytväst på mig på middagen. Bor man på vattnet och inte kan simma så är det säkrast att behålla flytvästen på. Efter middagen satt vi och pratade en stund och sedan gick vi och la oss. Vi hade ingen lampa i vårt rum och generatorn brukar stängas av vid 10-11 tiden på kvällen. Den här kvällen släcktes inte lyset förrän vid 05 på morgonen för det var en thailändsk storhelg och ett gäng satt uppe och pratade. Våra "grannar" tystnade strax efter 5 och vid 6-tiden var det full fart utanför vår lilla hydda igen. Långtail båtarna smattrade och thaiarna chattrade....Jag sov, kanske inte så djupt som jag vanligtvis sover men det gick ingen nöd på mig ialla fall. Jag tycker att det var super kul att bo i en liten koja på vattnet. 


Fortsättning följer

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

5 maj 2011 15:37

hej på er alla tre!
Den här resan måste ha varit en helt ny upplevelse,så annorlunda men säkert väldigt
spännande.Jag ser framemot fortsättningen.
Kram från Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

6 maj 2011 08:42

Hej Carl
Vilken spännande resa du har fått varit med om. När du kommer hit så ska vi fiska och morfar får ta hand om fisken, tänk att du kommer ihåg hur han gjorde!
Många kramar från mormor som längtar så efter dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards