Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Carl - 30 juli 2011 10:52

Jag åkte till fasterfaster, Gunnar och Git för att hälsa på. Innan lunchen gick Gunnar och jag hem till Git för att hämta henne. Git är som ni vet 97 år och kan behöva två killar som kan hjälpa henne att gå till grannhuset.   Här ser ni mig och två vackra damer.     Alltid bus i blicken men om mamma ber mig snällt att sitta ner för att hon vill ta kort på mig så kan det hända att jag gör det.   Fasterfaster har en enormt vacker trädgård men fina rosor och blommor.   Förutom blommor finns även hallon, blåbär, smultron och äpplen.   Efter lunchen var det dags för ett dopp. Visst ser jag modig ut när jag stegar iväg på bryggan? Självklart får jag inte springa runt på bryggan själv eftersom jag inte kan simma än.   Jag satte mig på en sten och åkte på rumpan ner i vattnet. Vad jag inte tänkte på var att det blev djupare och att jag knappt bottnade. Jag plaskde och kämpade för att hålla huvudet ovanför vattenytan. Som tur var stod fasterfaster bredvid och kunde lätt dra upp mig. Jag sa: Carl drunknade! Sedan var jag stolt att jag faktiskt hade simmat lite alldeles själv.  Det är härligt att vara på stranden men jag håller mig gärna på land när det är kallt i vattnet.

Tack för en fin och rolig dag!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards