Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Flyguppvisning på Surin beach

Av Carl - 9 mars 2012 07:28

 

Jag har helt glömt att skriva om flyguppvisningen som vi såg på Surin beach för ett tag sedan. Det var ett flygplan som flög så fort fram över himlen och gjorde lopar och snurrade runt. I bland flög planet rakt upp i luften och sedan stängdes motorn av och planet störtade med en väldans fart mot backen och när man trodde att nu går det illa då startade planet igen och flög upp mot himlen. Uppvisningen höll på länge och piloten var så duktig. Det var svårt att fånga planet på bild men ni kan ju föreställa er hur bra det var med tanke på hur fashinerade jag och Luuk var.

 

Jessica blev rädd ibland och trodde att planet skulle köra på oss, så nära dånade planet ovanför oss. Efter uppvisningen var det meningen att en man från Finland skulle hoppa ur planet på 13.000 m foot och flyga ner i en fågeldress som han sytt själv. Birdman, kallas han för och det skulle bli hans entre´ till sitt bröllop. Hans blivande fru skulle vänta på honom och sedan skulle dom gifta sig på stranden. Vi väntade länge men någon Birdman kom aldrig. Min kompis Leo som är från Finland, var bjuden på bröllopet och hans mamma berättade senare att Birdmannen fick inte tillstånd att flyga ner själv på stranden. Fågeldressen hade vingar men ingen motor och ingen fallskärm. Det var nog bra att Birdmannen hoppade över den delen och gifte sig istället.

 

Jag tog en dricka och njöt av solnedgången istället. Lite senare åt vi middag på stranden och sedan var dags att åka hem och sova. Efter skolan i dag ska vi flytta upp till villan och bo där ett tag. Pappa, jag och Dong ska planera för ett garage och mamma och jag ska köpa lite ny inredning. På söndag har jag bjudit upp några kompisar på middag och filmvisning. 

Kram från Mr Carl

 
 
farmor

farmor

9 mars 2012 11:20

Det var nog tur för mannen,att haninte fick tillstånd att hoppa,det kunde ha slutat med en katastrof.
Så klok du är,Carl,som har kläder på dej i solen nu när det är så varmt.Det är ju att lagom är bäst,av allt!Kram/Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

Ebon

11 mars 2012 11:52

Jag tycker att du har bra smak när du köper dina kläder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards