Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Framme

Av Carl - 27 september 2012 18:46

I går kväll kom vi till Phuket och till det nya huset som vi hyr till våren. Allt har gått bra och det är skönt att vara framme och packa upp. Om ett par dagar får vi igång internet och då ska jag sätta in bilder som vanligt. Det regnar för fullt här och om det regnar i morgon också så blir det inget Zoo besök för min klass men då blir det ett besök på Phuket akvarium istället. Allt är som sagt bra förutom att hunden Cola är borta. Colas riktiga ägare säger att Cola inte varit hemma sedan i juli. Jag håller tummarna att någon snäll person har tagit hand om honom. Det finns så många som är dum med hundar här så man får ju verkligen hoppas att han har det bra. I dag har jag varit i villan hela dagen med pie But och Villamani. Det var super kul. Vi tittade på bio och skrotade runt hela dagen. Pappa och Dong jobbade och mamma var i stan och köpte lakan. Vi hörs snart igenKram från Carl

 
 
Ingen bild

Fasterfaster Anita

28 september 2012 15:02

Så skönt att allt gått bra med resan! Hoppas din utflyckt m dagis blev lyckad. Din engelska är väl lite rostig nu efter sommaren. Har du någon kompis som du kommer ihåg där?
Här är det också regn, har börjat gräva i en rabatt o det är bara geggig lera där. Tungt.
Krama om dina föräldrar fr mig o jag håller tummarna att Cola kommer tillbaka nu när du är där

 
farmor

farmor

28 september 2012 15:19

Skönt veta att ni är på plats och allt gått bra.Tråkigt med "din"
hund Carl,att han inte synts till på att tag,men vem vet,kanske
känner han på sej,att du är hemma igen,så kanske han,förhoppningsvis
dyker opp en vacker dag.
Det är inte bara i Thailand det regnar, här kommer det någon störtskur varje dag.
Ha det så bra ni kan Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards