Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Min granne Tom

Av Carl - 9 december 2012 07:45

 

Jag har en svensk granne som heter Tom. Han kommer och hälsar på mig ibland. Vi går i samma klass och ses varje dag men på skolan leker jag mest med Loek. 

 

Tom pratar samma språk som mig och det är skönt att prata svenska tycker jag. 

 

Vi brukar bada eller leka med mina leksaker. Jag klagar ofta på att jag har så tråkiga leksaker. Hoppas tompen kommer med några roliga leksaker till mig. Dessutom är Arsenia snabb att plocka ner allt jag har i kartongerna så att det är "fint" på rummet. Hörde att jag skulle få åtmindstonne en julklapp...

Vad önskar du dig mest av allt i julklapp? Jag menar en sak, inte något vackert som fred på jorden. Det vill väl alla att det ska vara. Jag önskar mig roliga leksaker. 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

9 december 2012 14:56

Ja,det här med julen är ett kapitel för sig,tomte och julklappar
hör barnen till.Men ofta blir det för mycket leksaker.
Nu kommer jag att vara hemma hos mej själv,det har blivit lite
ändring.Fam.Lennevald skall vara hos Inger o Lars,jag får följa med
men tackar nej,då jag tycker att det blir jobbigt.Har ingenting emot att vara hemma i lugn och rooch kan gå i säng när orken tryter.

http://carlisurin

 
farmor

farmor

11 december 2012 10:52

Igår bara försvann dagen, hade tid hos min husläkare,tittaade på TV,
det var Nobelfestligheterna,Bejje kom med en liten julgran som han
huggit i Ängsvik,skall klä den idag.
Hälsningar och kram till er alla från din Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

MAX

12 december 2012 08:11

Hej! Nu har vi tittat på dina bilder i bloggen och läst om vad du har gjort. Spännande! Hoppas du mår bättre nu och inte är sjuk! Jag har också fått lunginflammation en gång när jag var på Mallorca, så jag vet hur sjuk man blir...
Här hemma på Rindö är det massa snö! På gräsmattan där vi brukar leka är det djupt ända till magen! Jag skottar och sopar på vår terrass för att hålla lite rent, men i natt snöade det igen! Er terrass ser man knappt! den är så full med snö! Mamma drar mej på snowracern från dagis för vägarna är alldeles vita. Och på dagis åker vi på madrasser och stjärtlappar. Då har vi hjälm på huvudet för det går fort som tusan! På torsdag är det Lucia. Och dessutom fyller pappa år samma dag! Så först har vi Lucia- firande på dagis och då ska jag vara tomte. Sedan ska alla syrrorna komma hem till oss och äta middag och leka. Jag längtar efter att leka med dej i vår igen! Men innan dess ska jag till Mallorca några månader. Nu måste jag göra mej klar för dagis. Kram från Max

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards