Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Vulkaner och Sv bageriet

Av Carl - 17 maj 2013 08:57

 

På skolan har vi gjort vulkaner som ser exakt ut som en vulkan fast liten. En efter en hällde vi en blandning i vulkanen och lava rann ur våra vulkaner. Det var coolt! Allt ska vara coolt nu.Om någon säger att jag har en fin tröja tillrättavisar jag dom och säger att den är cool. Det är viktigt för mig. Nästa år ska jag också gå på Shining stars, året efter det vet vi inte om jag ska gå kvar eller byta. Så max två år till ska jag gå på min lilla skola. Efter skolan går vi ibland till Svenska bageriet och fikar. För 100 bath får man en varmkorv med hembakat korvbröd. Jag gillar även deras kanelbullar. 

 

Soffan vi sitter i och andra möbler på bageriet kommer från IKEA i Bangkok. I dag, den 17 maj firas Norges nationaldag med Skandinavisk mat på bageriet. Tyvärr ska jag inte gå dit för jag och mina kompisar och allas mammor ska in till stan och äta och lyssna på ett band som spelar. Arsenia ska få följa med och hålla koll på oss. Hon tycker det är kul att hänga med när hon får. Att bara vara hemma kan inte vara så roligt. I går var hon till Bangkok och besökte Svenska ambassaden. Efter lite krångel så verkar det som hon har fått tre månadersvisum till Sverige. Vi får veta på tisdag men det ska vara mycket till om hon inte får det för ambassaden kollar först igenom ansökan och är något fel så får man inte lämna in ansökan utan komma tillbaka en annan dag.

Tiden springer just nu iväg och vi ska snart börja packa igen. Vi flyttar ur huset vi hyrt den här vintern och förvarar våra saker i villan tills vi kommer tillbaka i september. Det har varit mycket packande för mig i mitt liv men så blir det när pappa har gett sig 17 på att han ska avklara det han en gång gav sig in i här på Phuket. Det har krävts mycket svett och tårar men nu går det bra och inga orosmoment finns kvar. Ska man få något att fungera här så måste man ge allt och självklart bo här. Pappa har gett gärnet men det har kostat en hel del också. Det som svidit mest för pappa är såklart att han flyttat från Max, Melina och Sophie. Att vi hyrt ut vår lägenhet i Stockholm och villan här och flyttat runt sedan jag föddes har ju inte heller varit någon dans på rosor. Nu har min pappa, jag och mamma tragglat oss igeom dom här krångel åren och nu flyter allt på. Om någon av någon anledning skulle vara missunnsam så tycker jag att dom kan dra något väldigt gammalt över sig.

Kram från Carl 

 
 
Ingen bild

mormor

18 maj 2013 15:55

Tänk va mycket ni får lära er i skolan. Men snart bär det iväg hem för ett underbart sommarlov. Det är väl mycket att stå i för din mamma och pappa innan ni kommer iväg. Ni ska ju hyra ett annat hus till hösten. Jag var ju med när ni tittade på det.
Då får ni lämna era saker i den stora villan för det går ju inte att ta med allt till Sverige.
Vi ses snart.
Kram från mormor och morfar.

 
farmor

farmor

19 maj 2013 10:06

Förskolan i Thailand är fantastisk,det är en riktig skola,inte bara lek.Ni får ju lära er så otroligt mycket.
Förstår att den här veckan blir intensiv,det är mycket att tänka på och ordna med.Ingenting får glömmas. Det är bra att ni har vanan inne.COOLT
I dag skall jag med Äldrekontakt till Saltsjöbaden,en trevlig familj,
har varit där förut. Pussokram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards