Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

Bye bye Arsenia

Av Carl - 8 maj 2014 07:00

Människor kommer och människor går i våra liv. Arsenia har varit hos oss bra länge men nu har vi gått skilda vägar åt. Man kan säga att det körde ihop sig lite och efter en tid insåg alla att det var bäst av avsluta. I dag får ni se de sista bilderna på mig och RC som hon också kallas. Vi matar fiskarna med gamal hund mat. 

   

Det finns massor med fisk i dammen. Jag brukar ofta se en stor, tjock röd fisk simma nära kanten. Det måste vara någon som släppt ut en akvarie fisk som vuxit enormt. Som tur är ser vi inte längre de stora hemska jätte ödlorna. Vi berättade för de som äger huset att vi tyckte dom var obehagliga. Speciellt när en av dom låg vid poolen i flera timmar. Troligtvis har dom fångats och flyttats på. Nu när RC inte längre är hos oss har det här gänget kommit. Känner ni igen dom?

 

Ja, helt rätt. Det är Na och hennes tvillingtjejer. Visst har dom blivit stora? Dom är jätte kul att leka med, trots att det är tjejer. Na är en duktig tjej. Pappa säger att hon är klart bästa tjejen på bygget och behövs där. Det är inte lätt när man behövs på två ställen samtidigt. Ja, så kan det bli ibland. Nu är det som ni vet maj månad och jag väntar och väntar på min födelsedag. Den 17/5 ska Loke och jag fira tillsammans. Vi har bjudit med våra vänner till Phang city. Där ska vi besöka en park med bl.a lama djur. 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

8 maj 2014 17:06

Sånt e livet! Vet du vad Arsenia skallgöra nu ? Kan ni ordna något bra för hundarna i sommar? Kanske tar Na hand om dem? Hon är ju både duktig och pålitlig. Problem är ju till för att lösas,så det ordnar sig nog.
Nu är det kallt och ruggigt väder här,men det är ju så det skall var i maj,säger ett gammalt ord språk-

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

9 maj 2014 09:52

Hej Carl
Jag kommer också ihåg Na och hennes tvillingdöttrar. Då får du lära dig thai av dom eller pratar ni engelska med varandra?
Jag önskar RC lycka till, hon var duktig på att städa och plocka undan saker efter dig.
Här är det fortfarande kallt och kyligt. Idag regnar det. I Dalarna snöar det jättemycket. Det är lite ovanligt så här års.
Ha det så gott och hälsa alla.
Kram mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards