Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Sophie & co

Av Carl - 11 augusti 2014 09:25

Sophie, Johan, Svea, Frank och lilla Bill har varit och hälsat på oss. Dom fick sova i båten och det var ett äventyr, sa Frank. Frank var verkligen intreserad av sjörövare och Spiderman. 

 

Frank provade min sjörövarhatt och verkade gilla den. Frank fick min Spiderman dräkt som jag vuxit ur. Trots att det var så varmt ville han ha på sig den. Dräkten är fodrad och efter ett tag var Frank röd i ansiktet av värmen och tog av sig den. Han blev mycket glad för dräkten.

 

När vi var ute och gick spanade jag som vanligt efter pinnar. Ett av mina största intressen är att samla på pinnar. Jag har haft det intresset länge nu, minst 3 år. Jag hittade den största pinnen någonsin. Trots storleken fick jag hem den tillslut. 

 

Frank tyckte också att det var en bra ide att ta hem pinnen. När det är så varmt som det är så är det alltid gott med glass. Tur att det finns glass i hamnen.

   

Vi hann med en båt tur också. Det var skönt att komma ut på vattnet där det fläktade. Jag tog med mig chips som jag bjöd på. Svea visade mig ett roligt trick, ankmunnen! Så roligt:

   

Här ser ni mig, morbror Carl och min syster dotter Svea. 

 

Det var trevligt att gänget kom och hälsade på. I dag måndag är det första dagen på fritids för Max och mig. Jag skriver om det senare. 

Ha en bra vecka allihop   

Kram från Carl


 
 
farmor

farmor

11 augusti 2014 12:44

Full fart på Rindö i helgen,kan jag tänka mej.Sophie har en stor familj
Jag har mest legat,ibland suttit,då jag fått gikt i min vänstra fot.
det gör vansinnigt ont.Efter besöket hos min hudläkare,åkte jag direkt till husläkarmotagningen för att beställa tid.Roligare saker kan man hitta på,men sådana besök får man finna sej i att göra ibland.
Fortsättning följer.Tänker på er alla.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards