Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Carlsson är i himlen

Av Carl - 4 september 2014 16:30

F 2012-05-06  D 2014-09-03

 

I går, vid 7 tiden på morgonen dog min fina Carlsson. Han och Lucky lekte utanför villan när en gatuhund fick syn på dom och attakerade Carlsson. Lucky försvarade sin vän men den stora gatuhunden bet Carlsson tills han dog. Det känns onödigt och meningslöst. Mamma och pappa berättde den hemska händelsen för mig i går efter skolan. Jag försökte vara samlad och ta det lugnt men jag bröt ihop. Jag grät och blev trött. Luften gick helt ur mig. Jag frågade varför han var död men jag förstod att det var inget jag kunde göra för att rädda honom. Carlsson är redan död. Tänk om jag hade varit där och försvarat honom. Jag har pratat om min hund varje dag sedan vi åkte till Sverige. Det var så nära nu tills vi skulle ses igen. Vi hade planerat hur vi skulle åka direkt från flygplatsen upp till villan där Carlsson och Lucky bott under sommaren. Jag skulle kliva ur bilen själv och ropa på mina hundar. Dom skulle bli så glad när vi kom tillbaka. Vi ska fortfarande göra så men nu blir det bara Lucky som kommer komma springandes. Vi fick en bild på Lucky i dag. Hon är ledsen och hängig. Inte alls så där glad och sprallig som hon brukar vara. Hon saknar nog sin lilla vän mer än någon kan förstå

 

Pappa berättade för mig att Carlsson är Buddist och då tror man att man återföds fast i en annan kropp. Hoppet tändes då i mig och jag sa att jag kommer hitta Carlsson igen. Nu är jag fast besluten om att hitta en ny hund som ser ut som min Carlsson och döpa honom till Carlsson. Hoppet är det sista som överger en. Jag ska själv få leta och välja den hund jag vill ha. Jag gör allt för att förtränga det som hänt. I går kväll ville jag hela tiden göra något. Tittade på barnkanalen, spelade ipad, fick en present och åt kexchoklad. Jag ville inte prata eller tänka mer på att min hund är död

 

Här begravs Carlsson. Han blev begravd i sin lilla säng bredvid villan. Jag brukade alltid säga att Carlsson var min lillebror. Tänk så tråkigt slut det blev på vår resa tillsammans. Jag trodde att han alltid skulle finns vid min sida

Vila i frid Carlsson, vi ses

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

4 september 2014 18:10

Carl
Tråkigt att din fina vovve är död. Det är så trist så trist. Vi vet ju att du älskade din lilla vovve så mycket. Ja det gjorde vi alla. Han var ju så tillgiven och snäll. Men nu får du ta hand om Lucky hon sörjer också sin lilla kompis.
Vi får prata om Carlsson när vi snart träffas.
Kram från mormor och morfar.

 
farmor

farmor

6 september 2014 09:30

Vilken chock att höra vad som hänt med din lilla fina hund,Carlsson!
Kan inte fatta att det är sant.Det gör ont i hjärtat att tänka på.
Kram från Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

8 september 2014 17:27

Så ledsamt att höra. Så fruktansvärt för dig. När en sådan fin kompis dör blir det väldigt tomt.
Kram på dig kära Carl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards