Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Älgjakt

Av Carl - 16 september 2014 07:45

Jag har varit med morfar på älgjakt. Mamma och pappa fick också följa med oss. Först träffades jaktlaget och gick igenom var alla skulle sitta. Jag hälsade på alla inklusive de två hundarna

 

Det var en Jämthund och en Gråhund. Sedan gick vi iväg till passet. Där satt vi länge, länge och väntade på älgar

 

Jag fick titta i kikarsiktet och spanade även med en kikare. Någon meddelade i komradion att en älg var påväg mot oss. Älgen vände och gick istället mot en annan av jägarna. PANG! Älgen sköts.

     

Så går det till på älgjakt, nu vet jag det. Man lär sig något nytt varje dag. Efter en dag i skogen är det skönt att komma hem och äta middag och ta det lugnt. I stugan finns en TV som går på solceller. Jag satte mig ner för att titta på Fångarna på fortet men det var bara prat om valet. Det gjorde inget, för om man inte tittar på TV på länge så blir allt mer intressant

 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

16 september 2014 10:01

Hej Carl! Nu har du mycket att berätta om för dina kompisar,när du
kommer tillbaka till Thailand.Tänka sej att du varit med på älgjakt!
Kram/Farmor

http://calisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards