Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Livet på Mallis

Av Carl - 7 september 2015 17:45


 

Här är jag påväg till min första skoldag. Regelrätt skoluniform: vit piké med skolans logo, grå uniforms shorts, svarta strumpor och svarta skor. På vinterna har vi långbyxor och långärmad tröja. 


 

Här ser ni mig i mitt klassrum, bredvid Oliver som kommer från England. 

 

Här är jag och Oliver med sin familj efter skolan i parken. Olivers pappa läser en bok för oss.

 

Måste bara visa en bild på vår hagelstorm! Alla som var ute sprang allt vad de kunde för att söka skydd. Pappa såg en kille som använde sin fina laptop som skydd för sitt huvud när han sprang in under närmaste tak. Det var som att någon kastade stora isbitar med en väldans kraft

 

 

Nu är mormor här på besök. Vi har badat i både havet och poolen. Mormor och mamma var ute och shoppade idag när jag var på skolan. Jag tror mormor tycker det är fint här på Mallorca. Morfar är hemma, han och katten Blossom ska jaga älg bl.a  

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

8 september 2015 11:16

Roligt höra ifrå dej,tack! Det är ju en stor omställning för er alla att aklimatisera er i/med ett nytt land,men också intressant.Bra att mormor ärdär och håller er sällskap.Du har nog redan fått en kompis,Oliver verkar vara en.Lycka till med allt.Kramar till er alla från din Farmor

http://carlisurin

 
farmor

farmor

11 september 2015 09:28

Hej Carl! Undrar vad du tycker om din nya skola? Det är säkert annorlunda än den du är van vid från Thailand.Olivers familj ser trevliga ut, hoppas dom bor i närheten, så ni kan umgås även på fritiden.Bra att mormor är där och håller er sällskap så här i början.Hoppas mamma hittar några trevliga vänninor att umgås med.Pappa splar väl golf och träffar där nya kompisar.Ha det så bra alla, Kram från din Farmor

http://carlisurin

 
farmor

farmor

13 september 2015 13:32

Hej därnere! Undrar vad ni har för er,är det fullt upp,eller ingenting intressant att skriva om? Jag tänker på er och hoppas
allt "flyter" som det ska och ni har det bra.Viktigt att Carl trivs i skolan och att han fått nån kompis som han gillar.
Hälsningar och kramar till er alla från din Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards