Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Misslyckad klippning

Av Carl - 23 september 2015 14:35

 

Jag har velat klippa mig en längre tid. Själv tycker jag att jag passar bäst i kort, kort hår. Min pappa tycker att jag passar i längre hår. Jämt när jag har klippt mig förut har jag klippt mig kort men den här gången sa pappa att jag inte fick klippa av mig håret. För en gång skull så klippte jag mig inte super kort. Första bilden är innan frisören börjar klippa mig och andra bilden är när jag är klippt. 

 

Som ni ser så är det knappt någon skillnad. Frisören klippte snabbt, snabbt genom håret och fönade runt en minut och vips så var hon färdig. Mamma frågade om hon klippt överallt, Si! Svarade hon då. Hon såg att jag var missnöjd men vid kan man göra när vi bad henne klippa lite. Jag har talat om riktigt bestämt att det är jag som bestämmer om mitt hår, ingen annan. Mamma, pappa och alla andra tycker att jag har jätte fint hår.

 

Varje morgon innan skolan äter jag en liten frukost och tar med en låda med fika som vi fikar på kl 10. Den tiden på skolan är jag rätt hungrig och en macka med skinka och gurka passar perfekt. Nu är det såhär att det enda bröd jag äter är rostade mackor från Phuket och typ Hönekaka från Sverige. Jag har provat allt bröd här men inget är gott. Mormor tog med mitt favorit bröd från Sverige när hon var här och hälsade på och nu har jag bara 5 bitar kvar! Vi ska åka till IKEA och kolla om dom har något liknande annars vet jag inte vad jag ska ta med för fika till skolan. Jag vill inte äta yougurt och att bara äta kakor är inte bra. 

 

Kram från Carl



 
 
farmor

farmor

24 september 2015 11:50

Ja du Carl,det är minsann inte lätt att vara alla till belåtenhet.Jag tycker kanske att när det gäller det personliga
och önskemålen inte är helt omöjliga då borde din vilja få råda.Varför inte? Skulle du ångra dej sedan är ingen skada skedd,håret växer fort ut igen.Det är mycket man ska prova på
under livets gång och tur är väl det,alltid lär man sej något
under tiden.Varje ny dag är en upplevelse.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards