Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Party i dagarna fyra!

Av Carl - 27 juni 2016 11:07

 

Nu slår jag alla mina party rekord! Fyra partyn i rad, de ni! Vi började i fredags men en midsommar fest hos mina kompisar Philip och Vincent. Det bjöds på massor med god mat som ni ser. Det går att köpa mycket svenskt här för vi har både Ikea och Brittvid som säljer go'saker från Sverige. Det blev inte fler foton från midsommarafton. Alla var fint klädda i vitt och hade blommor i håret🌸

 

På midsommar dagen var vi bjudna till ett par tvillingar som går i klassen över mig. Dom bor i Selva och det tog ett tag att köra dit men det var det värt! Dom hade hyrt in en vatten slide som var super kul att åka i! Pappa stodbredvid och försökte få oss att åka en och en så ingen skulle göra sig illa. 

     

Det var ett otroligt vackert ställe med utsikt över bergen och citron träd på gården. Gården var byggd någon gång på 1700 talet. 

 

Det fanns en vatten brunn på tomten som fortfarande fungerade. Familjen bjöd på massor med mat, dricka och tårtor. 

 

Alla fick en "goody bag" när det var dags att åka hem. I min påse fanns godis och ett par glasögon. 

 

Nästa dag var det dags för Tindras party. Det var bara mammor som skulle till partyt så pappa hoppade över den här gången. Mamma och jag hämtade upp min bästis Daniella och hennes mamma. 

 

Vi åkte till ett nytt ställe som heter Palma Jump. Det var så coolt!!! Vi fick först se en video om vad man får göra och inte göra sedan var det dags att börja hoppa. Instruktörer hjälpte oss och vi fick göra volter och hoppa högt. 

 

Så här varm och svettig blir man efter att ha hoppat! Jag kan varmt rekommendera detta ställe för det var super kul! Jag ville INTE gå hem. 

 

Jag och Linea hade köpt en present tillsammans. Tindra fick en fin strandväska, handduk och solglasögon från Disney. På bilden försöker jag se lite tuff ut men det funkade inte riktigt för Linena frågade om jag hade ont i huvudet..,😁 I kväll efter skolan har Vincent sitt party. Han ska ha ett beach party på Cala Major stranden. 

Kram från Carl 


  


 
 
farmor

farmor

28 juni 2016 10:00

Det var den mest otroliga MIDSOMMAR jag hört talas om,fyra partyn!
Undra på att ni trivs så trevligt som ni har det, goda vänner och bra kompisar,det unnar jag er verkligen,passa på och njut!Mallorca är
fantastisk,underbart i bergen och med stränder son har både klippor och sand.Jag blir fullkomligt lyrisk att bara tänka på det.Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Mormor

29 juni 2016 13:40

Hej Carl. Vilka partyn du får vara med på! Men nu är du snart på väg "hem" till Sverige, då kanske du får vila upp dig. Vi har det bara bra i stugan. Zeb får gå utan koppel på tomten. Men vi får passa honom så att han inte springer ut på vägen. Just nu ligger han inne för han tycker det är alldeles för varmt ute. Hoppas att vi snart ses
Många kramar från mormor och morfar.

 
Kaela

Kaela

3 juli 2016 09:22

Hej Carl!
Så länge sedan jag var in och hälsade på dig!
Samma hörliga kille med samma härliga liv ser jag att du fortfarande är.
Underbart Carl!
Fortsätt med det!
Kram från Kaela

http://kaela-bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards