Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

En snabb sväng till Stockholm

Av Carl - 29 augusti 2016 17:21

 

Vi hann bara vara i Palma en vecka sedan åkte vi tillbaka till Stockholm för att delta på en tragisk begravning. Vår vänns son, William omkom i en båtolycka och begravdes i fredags. William blev bara 19 år  

 


Begravningen var mycket fin. Kistan var blå och hade guldhandtag. Massor med blommor och 480 personer kom till kyrkan. 

 

10 min innan begravningen var över ville jag gå ut och få frisk luft. Det var varmt i kyrkan och jag var väldigt ledsen, speciellt när vi gick till kistan och lämnade en blomma, sa hej då, vila i frid William. Vi stod utanför kyrkan när Williams pappa, bror och 4 st till bar ut kistan. Helt offatbart.


 

Efter begravningen fick de som ville åka med en stor båt som körde oss till olycksplatsen. Där fick vi lämna en blomma. William´s pappa och bror stod på stenarna (olycksplatsen) och flera 1000 rosor flöt på vattnet.

 

Det var väldigt obehagligt att tänka sig hur olyckan gick till. 3 killar i en snabb ribbåt, sent på natten och dessutom blåste det enormt mycket.

 

Vi åkte sedan hem till familjen och blev bjudna på buffe. 

 

Sist jag var här som så många gånger förr så var William också här. Nu är han borta för alltid

Vila i frid William

 

På kvällen gick vi på ett relese party. Jacob och Leo har gjort en ny jätte bra låt som dom släppte, Dynamite heter den. Vi tror det blir en hit såklart! Det var skönt att komma ut lite och tänka på annat.

 

Nästa dag var det dags att åka till Palma igen. Men innan vi åkte tog mamma och jag bussen ut till Vaxholm och träffade min vän Max och hans lillebror. Det gick bra tills vi skulle åka igen. Både Max och jag tyckte att vi träffades för kort tid. Lillebror blev arg när dom skulle åka hem. Han ramlade och skyllde det på Max, blev jätte arg och slog en pinne flera gånger i huvudet på honom. Max började gråta och jag blev helt förvånad hur någon kan göra så. Jag sa: det här var det konstigaste avslutet jag varit med om. Vilken avslutning!!  Innan vi åkte till Arlanda gick vi hem till farmor och sa hej. Tänk vad vi hann med på den korta tiden.

 

Nu är vi tillbaka på Palma och var till IKEA idag. Jag åt gravad lax, det fick jag hos mormor och morfar och gillar skarpt. Gravlaxsåsen gillar jag inte! 

Kram från Carl






 
 
farmor

farmor

30 augusti 2016 08:57

jag förstår att det måste ha varit några stressiga dagar,framför allt
känslomässiga.Det gör ont att tänka på vad som hänt.Nu får du ta det
lite lugnt dagarna innan skolan börjar.

http://carlisurin

 
farmor

farmor

30 augusti 2016 10:35

Vilka stressiga och framför allt känslomässiga dagar ni hade,men att
uppleva detta blir säkert,om än sorgligt,ett minne för livet.
Hoppas du tar det lugnt dagarna som är innan skolan börjar,då blir det vardag igen och livet går vidare.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards