Direktlänk till inlägg 6 september 2016

Dyka!

Av Carl - 6 september 2016 10:38

 

I söndags besökte jag Palma akvarium igen. Jag gillar verkligen att åka dit. Först tittar vi på alla vackra fiskar och kollar om det flyttat in någon ny fin fisk. Sedan går vi till karparna och pratar ett tag om våra karpfiskar på Phuket. Sedan tar vi svängen upp till sköldpaddorna och stingrockorna. Den här gången fick man om man ville dyka och hälsa på hos stingrockan som bor där + fiskarna. Stingrockan är inte farlig och kan såklart inte skada någon. SJÄLVKLART ville jag göra detta. Det är första gången jag dyker med tuber och jag älskade det! Förut har jag snorklat och sett många stora och små fiskar men det här var så mycket coolare. Min instuktör var lugn och trevlig. Hon förklarade för mig att tummen ner betyder att det inte går bra och om jag vill sluta dyka ska jag korsa armarna framför bröstet. Bra att veta eftersom det inte går att prata med varandra nere i djupet.

 

En stor kille ville också dyka, han filmade hela dyket. Vattnet var iskallt och jag hackade tänder från början men så fort vi kom ner och såg fiskarna slutade jag att frysa, det hade jag inte tid med längre. 

 

Det var en udda känsla när den här stora fisken simmade runt oss. Men eftersom jag visste att den inte var farlig blev jag inte rädd. Mamma pratade med personalen efter mitt dyk och sa att hon skulle förmodligen bli lite rädd och få aningens panik om hon provade eftrsom ingen av oss har dykt förut. Personalen sa då att vuxna får panik, inte barn. Så var det med den saken. Minst 8 år skulle man vara för att prova. Nu är jag helt inne på att ta dyksert. 

Kram från Carl



 
 
Ingen bild

mormor

6 september 2016 15:23

Hej Carl
Vilken härlig sommar jag och morfar har haft. Detta berodde på att du och Carlsson var här. Hoppas att nästa sommar blir lika bra.
Men vad du är duktig på att dyka. Jag skulle aldrig ha vågat. Tror inte att morfar skulle ha vågat heller.
Men nu har du börjat skolan och du får lite mer fasta rutiner. Ska du delta i någon simundervisning denna termin också?

Ha det så gott och krama alla.

 
Ingen bild

Anita

7 september 2016 17:14

Carl!!!
Vilken modig kille du är! Jag skulle absolut ha drabbats av panik...men det måste ha varit fantastiskt att ha fiskar omkring sig så där. Lycka till med fortsättningen.
Stor bamsekram från gammelfaster som velat vara med.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards