Direktlänk till inlägg 25 oktober 2016

Nästa villa

Av Carl - 25 oktober 2016 08:00

 


Vi tog våra väskor och gick till nästa hem. Win och 2 tjejer mötte oss med en fin drink, blommor och en stor bukett till mamma. Alla var lika glada att se oss här. Na och tjejerna höll sig i personal avdelningen och jag sprang dit och hälsade på dem. Gissa om dom blev glada att se oss. Vi hade tagit med en av Carlsons leksaker som luktade Carlson och gav den till Goldie. Hon blev mäkta stolt av sin present och luktade på den länge och vägrade släppa den . När Na skojade och tog den av Goldie blev hon inte glad. Det var en dyrbar present som hon ville ha för sig själv. I morgon ska Goldie och Naś lilla hund Ninja till doktorn. Goldie ska bara få medicin för fästingar men Ninja mår inte så bra, hon har väldigt ont i magen. Vi vill gärna ta med Goldie hem men hon har ett bra liv här och jagar bort andra hundar och håller bra koll på vad som händer. Pappa gillar henne skarpt men kanske är det bökigt att flytta henne. Hon kommer och går som hon vill genom bakdörren och får mat och blir duschad. Tål att tänka på

 

Måste bara visa en bild på den fula fisken jag åt i Barcelona, Monkfish. Trodde ni att den var så ful? Den är väl värd att prova om ni törs. Självklart var den tillagad och såg mer aptitlig ut på tallriken.

 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

25 oktober 2016 10:33

Det måste vara underbart med ett sånt kärleksfullt mottagande.Känner
Goldie igen er? Det är ju långt mellan träffarna.Omtänksamt att ta med
en sak från Carlson.Hur länge blir ni i Thailand? Kram/Farmor

http://carlisurin

 
farmor

farmor

29 oktober 2016 09:17

Jag har skrivit ett par kommentarer men kan ej se att dom kommit fram.
Ni ser ut att l väl mottagna,jag förstår att du trivs där,men det kan
vara bra med omväxling.Tänk om man kunde blanda dom tre bästa platserna till en,men det blir bara en dröm.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards