Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

Vi fryser

Av Carl - 11 januari 2017 10:45

 

Här hemma hos oss är det väldigt kall. Vi har ett värmelement som blåser ut värme men det hjälper inte mycket. Golvet är så isand kallt, jag frågade om man kan få fryskador av golvet? Tofflor med tjock sula är ett måste, tjock pyjamas och varma bad. Carlson tycker också att det är kyligt. Han får ta på sig en en dinusarie dräkt när han går och lägger sig.

 

Vi har lagt två handukar under hans säng som isolering och en handuk fungerar som tak över hans säng.

 

Såhär kan det se ut när vi kliver upp på morgonen. Som tur är blir det varmare på dagen när solen är uppe. Vi ser på nyheterna att Sverige och hela Europa har det så kallt nu med massor av minusgrader. Vi tycker att det är kallt nog här. 

 

Min varma täckjacka som jag fick i julklapp av fasterfaster håller mig varm nu. Mina vinterskor vill jag däremot inte ha.. Pappa tycker också att det är i kallaste laget, speciellt när det blåser. Han drar sig för att åka till golfbanan och om han ska spela väntar han tills solen har värmt upp lite.

 

Vi har varit till huset och planerat. Vi fantiserar när allt är utflyttat och om målat. Vardagsrummet är stort och det är högt i tak. Andra möbler, en snygg äkta matta och bättre kök... Vi drömer och pratar mycket om vårat framtida hem. Undrar vad de sju katterna som bor där tycker om att flytta? Dom tittar med stora ögon på Carlson och Carlson tittar på dem. Katterna är mycket större än Carlson så han får vara nära oss när vi är där så han inte råkar ut för en olycka. Nytt år och tänk så mycket som kommer att hända under 2017. Hoppas såklart att det händer bara trevliga saker inte tråkigheter.

Kram från Carl


 
 
Ingen bild

Anita

11 januari 2017 15:04

Brr så kallt.... vi har det varmt inomhus åtminstone. Så spännande att få se hur ni får till huset. Ni är ju vana vid att få till det snyggt!
Här blir det snöstorm nu....
Kram på dig och din mor och far

 
Farmor

Farmor

12 januari 2017 09:05

Jag vet inte vad som händer? För andra gången försvinner min kommentar,
nu ger jag upp.Har skrivit i en halv timme och allt har bara
försvunnit!Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards