Direktlänk till inlägg 20 januari 2017

Väldigt dåligt väder

Av Carl - 20 januari 2017 15:30

 

Vi åker till huset då och då och kollar hur det går. Minsta lilla grej som görs blir så fint och gör så stor skillnad. På bilden ser ni att det är fint väder men det varade bara en kort stund. Det är katastrof dåligt väder här. 

 

Vi funderar, drömmer och planerar. När pappa sätter fart, då går det undan minsann. I dag är det en helgdag här och ingen jobbar. Det är San Sebastian dagen och igår kväll var det konserter och uppträdanden hela kvällen i Palma. Vi gick inte ut för det är kallt och regnigt. 

 

Titta så fin palmen är! Jag skulle såklart ha tagit en bild innan den fick en "make over". Bruna och döda blad har tagits bort och det var en hel del som skars av och transporterades bort. Palmen blev så fin. 

 

Det är tur att Carlson har vinterkläder att ta på nu. Han blir så blöt i regnet och behöver ombyte, precis som ett barn. 


 

Det är ganska vackert när det är regn och stora moln som drar in över Palma. I natt och i morse åskade det massor. Det blixtrade och dundrade utanför våra fönster och regnet öste ner. Vi längtar alla till Phuket en smula.

 

Snart är det pappas födelsedag och då ska han firas ordentligt. Max, Melina, Jacob, Karin och hennes två söner kommer på onsdag-söndag. Karin och killarna har hyrt en lägenhet och Max & co ska sova hos oss. Vi har massor med flyttkartonger överallt men vi ska organisera upp det hela så att gästrummet går att använda. 

Kram från Carl


 
 
Farmor

Farmor

23 januari 2017 10:06

Nu ger jag upp,När jag för fjärde gången skrivit en text blir skärmen
plötsligt tom,allt försvinner!Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Farmor

Farmor

26 januari 2017 09:19

Mitt första försök fösvann från skärmen,vad är det för fel? Vill gratulera er båda på namnsdagen och skicka en HYLLNING till
"födelsedagsbarnet".Stora varma kramar.vilken önskedröm det är att ha fått vara med då!Mina tankar är där,Farmor/Mamma

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards