Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Pappa har fyllt år!

Av Carl - 3 februari 2017 09:45

 

Max, Melina och Jacob har varit här och hälsat på. Dom kom för att pappa fyllde jämt och vi bjöd på fest! Som ni ser hade dom tur med vädret någon dag i alla fall. Vi åkte till huset och visade vad som händer där. Vi väntar och väntar på vår flytt och snart är det dags. I slutet av månaden lämnar vi vår lgh och drar vidare. Melina tog en mandarin från trädet som ska planteras på tomten och vi delade på den. Mandarinen var sur och jag gav min bit till mamma. Carlson är ofta med till huset och två gånger har han hittat gammal kattmat som han tuggar i sig och sedan kräks han. I går åkte vi till stan efter att ha varit i huset och då satte Carlson igång att kräkas. Han kräktes 6 gånger! 

 

När vi visade Max, Melina och Jacob huset satte jag mig bredvid en Budda figur som pappa köpt. Lite Thai inspirerat ska vi ha med tanke på att jag bott hela livet på Phuket. 

 

När pappa hade sin fest var jag hemma med Paula. Vi beställde pizza och kollade på film. Alla andra tog först en drink och sedan gick de till restaurangen där dom åt middag. På bilden ser ni Karin och hennes två söner, Max; Melina och Jacob när dom ger pappa sin födelsedagspresent. Pappa fick en kreditkortshållare från Paris som är exklusivare än allt annat. Efter middagen fick pappa fler presenter. Han fick fem golflektioner med sin favoritränare, super fina köttknivar och de bästa vinglas som finns. 

   

På söndagsmorgon uppvaktade jag pappa med en tårta som såg ut som en golf green med golfklubba och golfboll. Det stod även Johan på tårtan. Den var gjord av vit choklad. Pappa fick en present av mormor och morfar som bestod av olika tillbehör till vin och en fin flaska vin. Av mig och mamma fick pappa en natt i en sweet på en vingård med middag, vinprovning och frukost för oss tre. Jag kommer INTE att dricka vin. Pappa är jätte nöjd med sitt födelsedagsfirande och det gör mig glad. Det har varit väldigt stressigt på slutet och jag har stupat i säng på kvällarna och mamma har dragit mig upp på morgonen. Att gå sju timmar i skolan varje dag, göra läxor, träna karate och hinna med sig själv tar tid. Dessutom är det fullt upp nu med förberedelser inför flytten. Vi ska skriva mer som vi alltid har gjort snart igen. 

Kram från Carl


 
 
Ingen bild

mormor

3 februari 2017 16:13

Hej Carl
Kul att födelsedagsfirandet gick bra. Trevligt med besök av dina syskon.
Förstår att du har det stressigt med förberedelser för flytten. Bäst att gå till sängs tidigt så att du orkar med skolan och läxorna. Men du har väl lov snart?
Snart fyller din mamma år.
Ha det så gott.
Många kramar från mig. Morfar skickar en kram till dig.


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards