Alla inlägg den 17 april 2017

Av Carl - 17 april 2017 10:30

 

Jag fick höra att påskharen hade hoppat förbi och förhoppningsvis lämnat ett påskägg till mig. Jag sprang ut i pyjamasbyxorna och letade. Jag letade överallt bakom växter, träd och muren.

 

Tillslut efter ett tips att ägget ligger i skuggan nära mitt rum hittade jag det. Ägget var väl gömt men ändå helt synligt. Påskägget var fullt med mina favorit godisar och jag blev så jätte glad!

 

Att det inte finns någon påskhare vet jag mycket väl. Det har jag berättat för både mamma och pappa. Jag har sagt att det är föräldrarna som lägger ut påskägget och låtsas att det är påskharen eller Easter Bunny som varit där. Ungeär som med jultomten fast honom vill jag gärna tro på trots att jag snart fyller 9 år. Innerst inne vet jag att tomten inte finns men jag har alltid gillat tomten och vill tro att han finns trots att mina vänner säger att han inte gör det. 

 

I mitt ägg låg både svenskt och utländskt godis. Jag har sparat lite men det mesta tog slut ganska omgående. Det är så skönt att ha skollov. Jag har några läxor men inte mycket. Jag ska göra matte, skriva en dagbok och läsa två böcker. Det ska jag ta tag i snart. Det händer så mycket så det är svårt att få tiden att räcka till. I går var vi på påskmiddag, idag ska vi på grill, nyss åkte Sara & co hem och vi har varit på golfbankett. 

Avslutar med ett sanningens ord  

Kram från Carl

 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards