Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Spöket tackade för kaffet..

Av Carl - 26 oktober 2009 06:30

  

Ni som har läst min blogg tidigare kommer väl ihåg att några byggjobbare hade drömt om ett spöke som bodde på bygget. Pappa fick då ännu ett problem på halsen. Pappa måste ta detta på allvar och inte skämta bort problemet med spöket. Pappa frågade vad som var bäst att göra och här ser ni svaret. Byggjobbarna dukade upp ett fint bord med diverse delikatesser till spöket. Byggjobbarna samlade ihop mat och dryck till spöket och efter det blev spöket lugnare eller kanske flyttade spöket någon annanstans. Spöket fick ris, kyckling, whisky mm. Med tanke på att en byggjobbare inte har det så fett ställt så tycker jag att det var mycket generöst av dom att ge så mycket. Men å andra sidan så blev spöket lugnare och byggjobbarna slipper oroa sig. Alla blev nöjda!

I dag ska vi åka till Central för mamma ska klippa sig.

Kram Carl

 
 
farmor

farmor

26 oktober 2009 11:38

Hej Carl! Din nanny Na ser verkligen snäll, glad och trevlig ut. Det måste vara rätt person att få till nanny.Är det en lek eller tror byggjobbarna på spöket på riktigt? isåfall är det ju bra om det är borta nu.Här är det fortfarande grått och trist väder, längtar efter sol och lagom värme.Ha det så bra Carl,i ditt nya liv.Kram från Famor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards