Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Nya killen

Av Carl - 13 januari 2010 16:28

I 

I dag var det jag som var den nya killen i klassen. Det var första dagen för två andra barn också. Förutom några små missöden så gick min första dag på nya dagiset mycket bra. Jag hade roligt och trivdes och det är det viktigaste. På "skolgården" finns ett litet vattenland och där spenderade jag mycket tid. När man leker där får man ta på sig ett långt förkläde så att man inte blöter ner sig. Jag hällde vatten i olika hinkar och passade även på att vattna några blommor. I min klass finns det trillingar från Ryssland. Det var deras andra termin så dom kände sig redan hemma i skolan. Fröken berättade att trillingarna har varsin nanny och förra terminen hade dom med sig sina nannys till skolan. Den här terminen hade skolan sagt till att det räckte om dom tog med sig en nanny. Det blev för många människor i klassen annars. Min nanny Na kom försent i morse så vi åkte ifrån henne. Na ringde efter ett tag från hotellet men då hade vi nästan kommit fram till skolan. Na ska följa med i morgon i stället. Vid ett tillfälle på skolan idag blev jag mycket arg. Jag hade hittat ett par ljusblå skor med rosa fjärilar på som passade mig perfekt. En av fröknarna sa till mig att jag inte fick ha på mig skorna inne i klassrummet. Gissa om jag ställde till en scen? Dramaqueen gånger 100 skulle man kunna säga. Det slutade med att jag vägrade gå in i klassrummet.

Min storebror Max följde med till skolan och han tyckte det var fint där. Tyvärr åkte Max hem till Sverige idag. Jag tycker att det har varit super skoj att du har varit här och hälsat på. Kom snart tillbaka Max!

På bilden ser ni några av blommorna som vi ska ha i huset. Jag längtar och längtar tills huset blir färdigt men det draaaar ut på tiden.

Puss och god natt från Carl

 
 
farmor

farmor

14 januari 2010 10:48

Nu är du inte bara en ny utan även en stor kille när du har
börjat i skolan.Det ska nog gå bra, ska du se. Tänk så mycket du kommer att uppleva och lära där.Lycka till!
Från Farmor.

http://carlisuring

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards