Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Helt slut idag

Av Carl - 13 mars 2010 10:07

  

I dag har Na, mamma och jag varit till hotellet och hämtat mina fina fiskar. Vet ni hur snabba fiskar kan vara när dom vill det? Jisses, fiskarna fullkomligt flög fram i vattnet. Na klättrade runt på dammens kant och hovade in fisk efter fisk. Jag sprang runt och pekade på fiskarna och försökte fånga dom med min hink. Phu, det blev varmare och varmare och svetten rann. Hårt jobb men tillslut hade vi fått tag på alla fiskarna. Det var många små bebis fiskar som jag inte hade sett tidigare. Någon fisk har alltså fått barn. Vi tog med fiskarna i en hink och i en balja och körde upp till huset. Na hade baljan i knät och mamma körde så sakta som möjligt. I ett gupp skumpade vattnet över och Na´s kläder blev blöta. Här i Thailand blir man inte arg när något sådant händer utan då skrattar man bara åt saken. Himla kul inställning tycker jag! Fiskarna har vi nu i vårat vattenfall. Hoppas att dom kommer att trivas där och att dom inte ligger och flyter i morgonbitti när jag kliver upp och ska mata dom. Pappa var först skepptisk till vår ideé att ta hit mina fiskar men nu tycker han att det blev jätte fint. Han säger att det ser ut som en oas. Vi hängde dit alla våra orcideér också. Förut hängde dom vid uteplatsen men där blåser det lite och dom verkar inte trivas där. Vid vattenfallet är det så gott som vindstilla och fuktigt. Hotellet har nu inga fiskar, inga katter och ALLA leksaker inklusive bollar och luftmadrasser var bortplockade. Det såg tomt ut, tycker jag.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

13 mars 2010 19:11

Hej Carl, förstår att man blir helt slut efter ett sådant fiskafänge. Hoppas att fiskarna överlever och att inte några djur kommer och fångar dem.
Va´ tomt det ska vara på hotellet numera, inga kattor, inga fiskar och ingen Carl!
Kram mormor

 
farmor

farmor

14 mars 2010 08:33

Var det här det sista att flytta månntro ? Jag förstår att ni säkert haft det jobbigt, men det måste kännas härligt också.
Grattis till er alla att huset nu är färdigt! Jag längtar så att få
se det, men det får väl bli till hösten. Den 26 mars skall jag
operera mitt andra öga och efter det är det tre veckor som det skall droppas tre gånger om dagen.Det är ganska jobbigt
och bäst attvara hemma då.Ja vilka bekymmer man får på gamla dar. På min födelsedag har Dinah bjudit ut mej på lunch
det blir bara hon lilla Leona och jag.det räcker bra, Då kan man äta och prata i lugn o ro. Orkar inte fixa något här hemma, jag
blir så fort trött. Vad jag förstår har Elisabeh åkt till Bankok idag, kommer hem på onsdag sa Dinah. Är det väldigt varmt
nu? Här -4,8 idag kl.8 Ha det så gott och kram till er alla från
Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards