Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Min båthistoria

Av Carl - 26 mars 2010 16:45

       

I julas fick jag en radiostyrd bil av min faster i julklapp. Den körde jag med tills den gick sönder. Ända sedan dess har jag suktat efter en radiostyrd båt. För ett tag sedan tog jag med mina föräldrar till Patong och gick till Jungceylon. Där tittade vi på en radiostyrd båt och försäljaren frågade om vi ville gå ut och provköra den. Nej, det behövs inte, sa pappa. Vi slog till och köpte båten och åkte hem. Pappa stoppade i det stora batteriet som följde med i kartongen. Pappa rörde på spakarna på fjärrkontrollen men inget hände. Man måste såklart ladda batterierna över natten, sa pappa. Nästa morgon gjorde vi ett nytt försök. Pappa monterade fast batterierna i båten och rörde på spakarna. INGET hände, båten var helt död. Typiskt också, jag som var så laddad att se båten svicha fram i poolen. Dong monterade isär hela båten och konstaterade att han inte hittade något fel. Vi packade ner båten i kartongen igen och nästa gång vi åkte till Jungceylon tog vi med båten och gick till försäljaren. Mamma sa: this boat is not working! Försäljaren frågade om vi hade använt den i vattnet. No, sa mamma. Försäljaren förklarade att båten fungerar inte om man inte har den i vatten. Det är sensorer på båten som känner av vattnet. Det är en säkerhetsåtgärd så att man inte ska göra illa sig på propellrarna. Jaha, sa mamma. Pinsamt, sa pappa. Vi tog med oss båten och gick. Pappa ringde till Dong och frågade om han var civilingenjör? Yes, sa Dong och lät lite orolig på rösten. Och jag är en sån som tror att jag klarar av allt? Eh, yes svarade Dong igen. Pappa berättade vad som hänt och Dong skrattade. Nu skulle historien kunna sluta men det finns en liten fortsättning. När vi kom hem körde vi båten länge i poolen och båten flög fram. När vi hade kört färdigt la mamma båten på ett ställe och pappa la fjärrkontrollen på ett annat ställe. Jag var snabb som en vessla, tog båten och slängde den i poolen och tog fjärrkontrollen och började köra båten. Runt, runt i en cirkel körde jag och precis när mamma hoppade fram och skulle ta fjärrkontrollen av mig skiftade jag spak och körde i högsta fart rakt fram ut från poolen. Båten flög rakt fram och försvann. Vi tittade ner och som en liten orange prick kan man se min båt nere bland stenarna. Så länge höll den, muttrade pappa. Na skyndade ner och hämtade min båt. Jag kunde till min lättnad se att båten såg hel ut. Vi provkörde men den puttrade bara fram. Dong och jag mekade med båten rätt länge och när vi provkörde den var den som ny igen! Vilken lättnad!

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

29 mars 2010 11:44

Du är verkligen född med TUR ,Carl. Först med tanke på din keps och nu båten som klarade sej.
Nu är jag klar med op.PÅ ANDRA ögat också,återstår
bara att "droppa" 3ggr. om dagen i 3 veckor sedan
återbesök hos farbror Dr.3:dje maj,sedan skall det vara helt klart.Nu kommer snart din mormor,morfar och gammelfaster på besök då får
du många att leka med och "trötta ut.Ha det så kul
Kramar till er alla tre.Din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards