Alla inlägg den 18 december 2010

Av Carl - 18 december 2010 09:02

Nu har jag varit till sjöss i ett dygn och allt är jätte bra. Det är lite svårt att höra av sig när man är långt ut till havs. Mobilerna funkar inte och internet är hutlöst dyrt här på vår stora båt. Men en blogg ska jag väl få iväg ibland. Resan hit gick bra förutom några missöden…. Vi var som vanligt sena till flygplatsen och in checkningen hade så gott som stängt. Vi fick i alla fall checka in våra väskor, min vagn och min bilbarnstol. På kryssningen ska vi på många utflykter och det är lag på att barn sitter i bilbarnstol annars får man inte åka med. Sedan bar det iväg upp i luften och vi landade i Brisbane. Det blev enormt bråttom när vi upptäckte att inrikeshallen låg två km bort och däremellan fick man åka buss eller taxi. Vi skyndade oss att hämta väskorna för det gick inte att checka in dom hela vägen och sedan sprang iväg med bagagekärran. När vi skulle haffa en taxi fanns det ingen kombi i närheten och vi fick snällt vänta på bussen. Klockan gick och det var på håret att vi hann checka in. Då kom vi på att vi hade glömt min vagn och bilstolen!!! Vi förklarade för tanten i in checkningen och hon sa att antingen åker ni tillbaka och hämtar era saker och missar planet eller så får ni lösa det när ni landar i Sydney. Ok, lika bra att prata med någon annan för tanten var inte samarbetsvillig alls. Vi pratade med en annan tjej som fixade så att mina grejer blev lastade på nästa avgång. Phu, det var nära ögat. När vi landade i Sydney fick alla passagerare ställa upp sig på rad och en hund fick nosa på oss. Senare blev mamma haffad och med en maskin sökte en tantvakt igenom mammas väskor och drog maskinen runt mamma och sökte efter spår av sprängämnen. Mamma hade inga spår av sprängämnen på sig och vi fick fortsätta. När vi väl kom till ankomsthallen mötte personal från kryssningsfartyget oss och körde oss till båten. Båtens personal ordnade så att min vagn och bilstol kom till båten lite senare. Båten är jätte stor och det finns mycket att göra och massor med mat. Vi ska åka i två dygn sedan ska vi gå iland och se oss omkring på New Zeeland. Om två veckor är vi tillbaka i Sydney och där ska vi fira nyår. Sedan har vi hyrt en bil och ska åka runt lite. Jag hoppas att mammas mobil kommer att funka. Mormor kan ringa Telenor och kolla om det går att ringa från Australien och New Zeeland. Vi provade i hamnen och då gick det inte.

Vi vill önska alla en trevlig jul helg så hörs vi nästa gång Kram från Carl, mamma och pappa

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards