Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Carl - 16 januari 2012 16:31

Jag tog en promenad genom Surin till Bangtao. Först stannade jag på lilla "haket" och åt lunch. Jag slog till på samma gamla vanliga lunch: kyckling med grönsaker och ris. Personalen undrade var jag hade varit eftersom dom inte hade sett mig på ett tag. Efter lunchen gick jag vidare mot lägenheten som vi bodde i förut. Påväg dit mötte jag bufflarna som fridfullt strövar omkring.

 

Även om bufflarna inte gör en fluga förnär så bör man hålla sig på behörigt avstånd med tanke på de enorma hornen som dom har på sina huvuden. När jag tittat färdigt på bufflarna gick jag in på området där vi tidigare bodde. Till min stora glädje mötte jag min fina lilla katt och hon verkade må bra. Jag blev så glad när jag såg henne men hon verkade inte alls bli glad att se mig. Katten gick och la sig bland buskarna och sedan försvann hon. 

 

Hon hade ett nytt fint halsband och såg välmående ut. Hm, varför var hon inte lika glad som hon brukar vara? Kan hon ha blivit ledsen att jag flyttade därifrån? Katten som kom från ingenstans och var nästan tokig i mig var plötsligt inte alls intresserad av mig. Jag blir inte klok! Jag förklarade för katten innan jag flyttade att jag inte kunde göra något åt saken. Jag måste erkänna att jag blev lite förvirrad och gick med tunga steg därifrån. Men som vanligt när det gäller mig så tog det inte så lång tid innan jag blev glad igen.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards