Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Carl - 2 juli 2013 08:00

Det gäller att inte hamna på latsidan för då kan latmasken ta en´! Vi håller på att måla om ALL trä panel i mormor & morfars stuga. Mormor och pappa tycker att trä panel är omodernt och att det borde målas vitt. Morfar var osäker på om det skulle gå att måla på lackad panel och därför har inte det målats om. Nu finns det som tur var en bra färg från Jotun som man kan måla direkt på lackad panel. Vilken tur! Vi satte igång och målade, målade och målar fortfarande. Det blir mycket fint, huset blir rymligare och ljusare. Både mormor & morfar är nöjda. Mamma , pappa och jag tycker också att det blir bra.

   

När vi ändå håller på så målar vi även panelen på dom väggar där det finns panel. Jag har "målar kläder" på mig eller urväxta skrotkläder kan man också säga. Färgen är svår att få bort. Jag skulle aldrig drömma om att ha på mig vare sig min blåa hatt eller Spindelman dräkten. Det finns alltid något att göra om man bor i ett hus. Det är därför vi bor i en lägenhet med terass   

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards