Alla inlägg den 21 december 2014

Av Carl - 21 december 2014 04:20

Nu har jag gått på jullov! Vi hade avslutning med föräldrarna och alla lärare. Alla tog med sig en lunchrätt och vi hade som dom säger på engelska "pot lock" lunch. På dagen innan föräldrarna kom bakade vi kakor och hade det bara bra hela dagen

     

Dagen till ära hade jag på mig en rosa skjorta. Loke tycker att rosa är okey så jag ändrade min uppfattning om den färgen och tog på mig skjortan. 

     

James och Christine höll ett litet tal och tackade för den här terminen. Sedan åt vi av alla rätter och sist men inte minst serverades efterätterna. Det är skönt med lov men jag har inget emot att gå i skolan. När lunchen var över åkte mamma och jag till stan och gick till tandläkaren. Nu ska jag få ordning på tänderna. Här i Thailand sätter man in en metalskena mellan tänderna om man dragit ut en tand. Annars blir tänderna sneda när den nya tanden växer ut. Vi har diskuterat fram och tillbaka med tandläkaren hur vi ska göra. I Sverige sätter man inte in en sådan skena, det visste tandläkaren mycket väl om och det berodde på att alla i Sverige istället får tandställning senare i livet, gratis. Jag har även ett hål som måste lagas. Det blir många turer för oss till tandläkaren men snart är det klart. Efter tandläkarbesöket handlade vi massa saker till villan och sedan åt vi pizza och åkte hem. Vi tog med en pizza hem till pappa också. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards