Direktlänk till inlägg 20 februari 2017

Sol, läxa och flytt

Av Carl - 20 februari 2017 18:30

 

Det är lite ovant att se solen nu efter en lång vinter. Jag var bara tvungen att lägga mig i hängmattan och sola några minuter. Det är skönt att det börjar bli varmare nu tycker vi alla. Jag har sportlov nästa vecka och jag räknar timmarna tills dess. Det ska bli så skönt med en semester. Det är jobbigt att gå i skolan från 9-16 VARJE dag. Jag vill sova på morgonen och vara uppe på kvällarna precis som min pappa. 

 

På torsdag har vi "book day" i skolan. Man ska då ta med en bok och om man vill kan man klä ut sig till sin favorit figur i boken. Jag gillar verkligen böcker med Horried Henry. Jag vet inte om han finns i Sverige och vad han i så fall kallas för. Han är alltid klädd i blå byxor, blå / gul randig tröja och sneakers på fötterna. Som ni ser var jag ute och provade de kläder jag ska ha på mig på skolan. Henry har brunt ruffsigt hår. Jag ska spraya mitt hår brunt och strula till det. Hoppas det kommer att bli bra.

 

I läxa har vi nu en stor uppgift om att skriva om vårat favorit djur. Vi ska skriva om fyra punkter: Vad djuret äter, var djuret kommer ifrån, hur djuret beteer sig och hur djuret ser ut. Som ni förstår skriver jag om Carlson. Jag hade honom på nära håll för säkerhetskull. 

Kram från Carl


 
 
Farmor

Farmor

22 februari 2017 09:26

I dag är det onsdag och jag njuter av att se dej ligga i solen.
Här snöar det för fullt,som det borde ha gjort till julen men vädrets makter råder ingen över.Alla längtar vi nu efter soloch värme.
Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards