Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Mamma blev galen...

Av Carl - 21 mars 2009 05:11

I går åkte vi till Sony butiken och frågade vad som kunde vara fel på vår PC och dom trodde att det var trafik kortet som måste bytas ut. Det kan dom göra i Phuket town så på måndag åker vi dit. Det konstiga är att ibland, korta stunder så fungerar PC:n. Varken jag eller mamma förstår oss på det här med PC:n.

I går när vi hade varit på Sony butiken gick vi in på en klädbutik som heter A11Z och både mormor och mamma hittade massor med kläder som dom skulle prova. Innan dom gick till provhytterna såg dom ett bord med kläder med 70% rea! Mamma och mormor tog ett plagg var från bordet och skulle gå och prova allt dom hittat men då sa tjejen som jobbar där att plaggen från rea bordet får man inte prova. Mamma frågade om hon var galen?! Då svarade tjejen att man inte får prova kläder som det är 70% rea på. Då sa mamma att då kan du behålla restan också, la högen med kläder på bordet och sen gick mamma och jag ut från affären. Jag trodde mamma skulle få en hjärnblödning. Mormor blev kvar bredvid rea bordet och tjejen, med en hög med kläder i famnen. Tjejen i butiken sa då att det gick bra att prova rea kläderna också, men det var försent. Otroligt dum ide´av tjejen att säga så, speciellt när butiken var tom på folk förutom oss. Mormor kom också ut från butiken och sa att nu ska vi sätta oss ner och ta en glass. Bra förslag mormor! Så fort vi får igång PC:n ska jag sätta in en bild från vår glass paus, det var så gott! Jag förstod inte riktigt hur jag skulle äta från struten, jag gapade bara men lite glass åt jag i alla fall. Otroligt mumsigt! När mamma hade ätit upp glassen sa hon att hon måste köpa en peruk och klä ut sej och gå tillbaka till affären för hon vill verkligen ha kläderna som hon såg i affären.

Vi får väl se hur det blir med den saken. Vi åkte hem sen och hämtade pappa och åkte till en restaurang som heter Twin brothers och åt pizza. I dag ska vi åka och titta på ett kök till huset. Perfekt dag för att titta på kök för i dag regnar det.


Kram Carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards