Alla inlägg under april 2009

Av Carl - 6 april 2009 10:46

Som ni ser så har jag sparat det godaste till sist, nämligen flygande Kalle! Jag tycker om Flygande Kalle inte bara för namnet utan för smaken också. Det är sorgligt men sant, endast fyra burkar kvar och vi ska inte åka hem förrän i maj. Det är katastrof men jag håller mej lugn, mamma och pappa hittar säkert en lösning. Jag kommer säkert inte att svälta ihjäl för det finns gott om frukt och ris här i Thailand men gräddstuvad pyttipanna kan man se sej i stjärnorna efter.  Det är inte så lätt det här med barnmaten här på Phuket. På hela Phuket finns endast några få sorters barnmatsburkar som alla ser motbjudande ut. Det finns istället risblandningar med olika smaker t ex fisk, äpple, plommon mm. Jag har två förhoppningar, antingen att det finns mer att välja på i Bangkok för vi ska dit snart eller att min storasyrra Sofi och hennes dotter Svea kommer och hälsar på snart för då kan dom ta med sej burkar till mej. Det är nu 6:e april och dom har inte kommit än men jag hoppas att dom kommer. Om huset var färdigt skulle vi kunna laga mat där men det blir inte klart förrän till sommaren och då har vi åkt hem redan.  Jag gillar ju restaurangmat som bara den men man ska ta det lugnt med sånt tills man har vuxit klart. För övrigt är det som vanligt här, dagarna kommer och går liksom gästerna på hotellet. Försökte koncentrera mej på Nalle phu filmen igår men det gick bara inte. Jag pillade på fjärrkontrollen och kröp fram till tv:n och dvd:n och tryckte på allt som gick att trycka på. Den filmen ska jag spara tills jag har vuxit på mej lite men det var ett bra försök mamma och pappa gjorde.

Vi hörs/ Carl


Av Carl - 5 april 2009 07:00

Jag är snabb och smidig, tar mej fram som en katt. När jag är på upptäcktsfärd får alla se upp. Ett trappsteg är inget hinder för mej, jag tar mej lätt både upp och ner. Tyvärr finns det så mycket små kryp här som gillar att bitas. Minst tio små bett fick jag på min senaste krypfärd. Varje dag blir jag insmord med medel för insekter men det hjälper inte mycket. När vi kommer till Sverige ska jag få krypa på en gräsmatta. Det gör det inte lika ont om man ramlar omkull på en gräsmatta som på stenplattor.

I dag ska vi vara hemma och ta det lugnt. Som ni ser har jag varit ute och krupit ett tag runt poolen. Vi ska gå på promenad om ett tag och jag hoppas att dom där elaka hundarna inte skäller ut mej igen. Det skulle inte förvåna mej om mamma och jag går förbi 7/11 och köper något gott.

Sen ska vi titta på en dvd film om en björn som heter Nalle Phu. Mamma och pappa tror att jag ska sitta still och titta på en orange björn som har en liten röd tröja på sej! Ha! skulle inte tro det men vi får se, kanske blir jag helt betagen av Nallen, Tigern och dom andra.

Kram så länge från Carl 

Av Carl - 4 april 2009 05:27

Du fyller ju år i dag!!! Jag tog på mej min vita "fin skjorta", flugan och kammade till en snygg mittbena och satte mej i min röda sportbil och gasade allt jag kunde. Hej då Surin Gate, sa jag, nu ska jag hem till mormor och gratulera henne på födelsedagen! Tyvärr kom jag inte så långt, mamma sa att jag måste gå hem igen för det är för långt att åka sportbil till Sundsvall. Typiskt också, jag som vill gratta dej och äta tårta igen. Vi firade mormor när hon var här och hälsade på. Då åt vi tårta och mormor fick blommor. Jag skulle gärna göra om det i dag men det får bli när jag kommer till Sverige i maj. Då ska jag åka flygplan hem och det går fortare. Hoppas du bjuder på godare tårta då än vad mamma bjöd på oss på. Thailändska gräddtårtor är vackra men dom smakar inte så gott.

Vi önskar dej en fin födelsedag och hoppas att morfar kommer med exta gott fika på säng (som vanligt, för det gör han ju alltid..) Grattis grattis grattis, hurra hurra hurra för mormor ida´

Kram från Carl

Mamma och pappa hälsar

Av Carl - 3 april 2009 18:29

Tjoohoo, vad glada vi blev när Melina ringde och berättade att hon klarade uppkörningen i dag! Jätte grattis syrran, bra jobbat! Som du ser spelar jag en grattis fanfar till dej på gitarren. Om du har bra fantasi så kan du höra min truddelutt som jag spelar för dej. Melina ringde till vår pappa och var så glad att hon grät i telefonen. Hon har varit så nervös för uppkörningen men klarade den ändå. Melina fick göra uppkörningen i Farsta. Jag hade gjort vad som helst för att få varit med i bilen, gud så spännande. Melina körde upp som privatist, vilket inte gör saken lättare. Du är så duktig!

Grattis kramar från Carl

Mamma och pappa hälsar 

Av Carl - 1 april 2009 08:11

Jag kan spela Hollywood som den värsta korthajen! Kolla bara på min pokerblick, ingen slår den. Jag är så snabb och ligger tre steg före hela tiden. Jag räknar korten och har full koll. Jag började öva på kort när Max, Melina och Jakob var här och har fortsatt varje dag sedan dess. Som ni ser hade jag inte riktigt koll på korten från början, ibland försvann korten och jag kunde inte hitta dom. När jag kommer hem ska jag ge farmor en match, för hon är bäst på Hollywood än så länge i alla fall.  

Nä, jag bara skojar APRIL APRIL!!!

Jag önska alla en riktigt skön vår

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards