Direktlänk till inlägg 28 september 2009

En ros till mig!

Av Carl - 28 september 2009 15:56

          

Jag tog med mig min pappa, mamma och mormor och åkte hem till farmor Birgit. Farmor hade dukat så vackert till mig. Jag fick en egen ros i en fin blå liten vas som stod bredvid mitt glas. Det är första gången som jag får en ros! Jag blev så förtjust i rosen och luktade på den hela kvällen. Tyvärr gjorde jag ett litet misstag, jag drack upp blomvattnet som var i den blåa lilla vasen. Alla sa att det gjorde inget. Jag såg att dom skrattade lite åt mig men det bjuder jag på. Farmor bjöd på en elegant middag: Förrätt: avokado med rivet äpple och räkor. Varmrätt: Fransk köttgryta av oxfilé. Efterrätt: Päronhalvor med ost och kiwi. Efter allt detta blev det kaffe och kokoskaka. Gissa om jag åt!? Oj, oj så blek pappa blev när jag tog min tredje kakbit och mumsade i mig. Jag vet inte om pappa blev blek för att han själv hade ätit för mycket eller om det berodde på "tjejfesten" som han och mamma var på kvällen innan...

Farmor visade mig hur man släcker stearinljus. Det såg mycket intressant ut. Det är kul att lära sig något nytt varje dag! Det är alltid så roligt att vara hos farmor för varje gång hittar jag något nytt att leka med. Nu är jag ledsen för det kommer att dröja väldigt länge tills nästa gång jag får leka hemma hos farmor. GråterVäldigt länge...jag får vänta ända tills våren innan jag får hälsa på igen. Förhoppningsvis kommer farmor och hälsar på mig i Thailand i vinter, hoppas det!

Tack farmor för en riktigt trevlig kväll och middag!Glad

Kram från Carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards