Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Dödens dag

Av Carl - 28 oktober 2009 11:50

Dong och min pappa kom till stranden och åt lunch med mig, Na och mamma. När dom åkte tillbaka till bygget passerade dom en tragisk trafikolycka bara 75 meter från där vi bor. Olyckan inträffade precis framför Dong och pappa och det var kaos på platsen. Dong och pappa blev kvar ett tag på olycksplatsen innan dom kunde åka vidare. Så här hade det gått till: En man i 55-års åldern kom körandes på sin moppe, han hade hjälm på sig men han hade inte spänt fast rämmen runt halsen. I kurvan bakom hotellet flyger hjälmen av och mannen tittar bakåt i en sekund och vinglar då till lite, tappar balansen och kör rakt in i en cementbil som kommer på motsatt sida. Smällen blir enorm och mannen dör omedelbart. Mer detaljer än så skriver jag inte men jag kan säga som så att pappa var skakad när han ringde till oss på stranden och sa att vi inte skulle åka hem på ett tag. Dong lutade sig mot en stolpe på olycksplatsen och mådde illa. Mannen som omkom var från Australien men han bodde och arbetade på Phuket. Pappa har träffat honom några gånger men dom kände varandra bara ytligt. Tänk så skört livet är och hur fort det kan hända en olycka som får livet att ändra sig totalt. Var rädd om er och ta det lugn när ni är ute och kör.

Lova det

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

29 oktober 2009 10:53

Vilken skakande upplevelse det måste ha varit för pappa och Dong! så fort det kangå,en sekunds ouppmärksamhet och ens liv är slut.NU gladare toner,det är halvklart idag så solen tittar fram ibland,jag skall ta en promenad, gå till posten och hämta mitt nya körkort.Det du Carl,inte illa få ett nytt körkort vid fyllda 90! Bra att använda som idetitetskort,om inte annat.Jag lovar att "köra"försiktigt. Pussokram till er alla från Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards