Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Nyårsbilder

Av Carl - 12 januari 2010 15:35

       

Jag hade sådan tur för Thomas (Skuggan) och Helena tog kort på nyår och jag fick några bilder av dom. Som ni vet så delitades alla våra foton på något mystiskt sett i kameran på nyårsafton...När jag såg fotot på mamma och Helena blev jag så full i skratt. Det syns vem av dom två som är på semester och vem som inte har semester. Helena är så brun och mamma är verkligen blek om nosen nu. Snacka om Black and White. Mamma tycker fotot ser hemskt ut och säger att hon minnsan också ska sola nu. Nyår var super trevligt och jag var med HELA kvällen och åt, drack och tittade på fyrverkerier. Nu är det slut på nattsudd för min del för i morgon börjar skolan!!! Eller dagis, menar jag. Jag har varit på skolan och hämtat min skoluniform och hälsat på rektorn. Skoluniformen består av gråa shorts och en pike´tröja. Jag ska sätta in foton senare så att ni får se hur jag ser ut på dagarna. I morgon ska jag kliva upp enormt tidigt och det kommer att bli tufft. Skolan börjar kl 08.00 och tider ska man passa på den här skolan. Måndag, tisdag och onsdag ska jag gå på dagis mellan 08.00 och 12.00 Korta dagar men jag tror att jag kommer att hinna med massor i alla fall. Min gamla nanny Na ska vara med mig på dagarna ifall jag behöver hjälp med något. Na blev så glad när jag frågade om hon ville följa med mig till dagis. Na jobbade ett tag på en restaurang men hon har slutat där och är tillbaka på bygget. Na´s tvilling tjejer kommer dit kl tre och väntar tills hon slutar kl fem. Tjejerna blir sötare och sötare för varje dag som går! Foton kommer på dom också. I morgon ska min storebror Max åka hem till Sverige. Max har varit här i tre veckor och tiden har verkligen susat iväg. Innan Max åker hem ska han följa med mig till skolan och titta hur det ser ut där. Jag kommer att ha med mig både mamma, pappa, Max och Na i morgon. Det känns tryggt vill jag lova.

Nu måste jag packa väskan och sova. Håll tummarna att det går bra för mig i morgon. Första dagen på en ny skola, det känns pirrigt i magen!

God natt från Carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards