Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Förvånad födelsedagspappa

Av Carl - 30 januari 2010 04:53

         

Som jag skrev i förra inlägget så var det min pappas födelsedag igår. Pappa visste inte att det var ett stort sällskap som satt i restaurangen och väntade på pappa på morgonen. Gissa om pappa blev förvånad när han såg alla som satt och väntade. Bredvid pappas plats vid frukostbordet fanns blommor och presenter. Pappa sa: Mhe, man skulle kunna tro att jag fyller jämt. Pappa blev helt tagen på sängen, kan man säga. Dagen innan fick pappa ryggskott och det var ännu värre nästa dag. Pappa tog sig knappt ur sängen och haltade fram till frukostbordet. Pappa har minst ont när han sitter eller ligger så att vara uppe och gå är idag helt otänkbart. Pappa fick två spel, ett Backgammon och ett Jenga, servettringar och en bok som heter Toys for boys. Av mig och mamma fick han en skulptur av sig själv. I tre veckor har en konstnär arbetat på skulpturen. Konstnären ville själv komma till oss och överlämna sitt verk. Pappa tappade hakan när han tittade ner i lådan och fick syn på sig själv. Konstnären sa att några som sett skulpturen tyckte att det liknade Michael Douglas. Anna och Patrik hade med sig en kladdkaka som en svensk tjej hade bakat. Den tjejen har ett "svenskt" cafe´i Bangtao där vi har varit och fikat förut. Kladdkakan var utsökt god! Till kakan drack alla vin med bubblor och skålade för pappa. Efter frukosten gick pappa in och la sig. Då hade städerskorna varit in och bäddat och dekorerat sängen med rosblad! Resten av födelsedagen spenderade pappa i sängen för han har så ont, så ont.

Vi har inte flyttat än men nu är det nära.

Hurra hurra! för min pappa.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

30 januari 2010 10:07

Vilken överraskning ni hade ordnat för din pappa! Hoppas att han nu blir bättre, när ni ska flytta in i huset. Det är inte något vidare att ha ryggont, det vet din morfar.

Här har vi fått en halv meter snö under dom senaste dagarna och mer har dom lovat.
Kram mormor

 
Mia, 17år och mamma  till William och Marcus

Mia, 17år och mamma till William och Marcus

30 januari 2010 19:57

Hehe, tror inte härfärg påverkar hur man känner sig.
Jag är oftast glad, och jag är mörkbrunett! :P
Men får väll se om jag blir gladare nu när jag ska bli blondin ;).

http://www.snuttegubbe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Max

5 februari 2010 00:55

Haha, vad roligt att den blev bra tillslut, skulpturen alltså! Och farsan har klippt sig också, han ser lite mer städad ut kan du hälsa honom. Hoppas ni har det bra, puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards