Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Grattis gammelfaster Anita

Av Carl - 16 mars 2010 08:00

  

Här ser ni mig och min nya maid/nanny khun Dam. Blomman är till min snälla gammelfaster Anita för hon fyller år idag. Jag sjunger JA, MÅ DU LEVA, JA MÅ DU LEVA UTI HUNDRADE ÅR!!! HURRA HURRA HURRA HURRAAAAA FÖR ANITA! Jag, mamma och pappa hoppas att du har en riktigt bra dag och att du får en smaskig tårta att mumsa på. Vi ses snart för den 31:a då kommer Anita, mormor och morfar hit och hälsar på oss. Anita stannar två veckor och mormor och morfar stannar en månad. Det ska bli såååå roligt! Anita har hjälpt till mycket med vår  lägenhet som ska säljas hemma i Stockholm nu. Anita, min mormor och morfar har städat och pyntat lägenheten så att den ska vara så fin som möjligt inför försäljningen. Tack snälla, rara du för hjälpen! Om jag var hemma i Stockholm hade jag också hjälpt till att göra fint i lägenheten med tex många fina blommor. På bilden i dag ser ni min fina orcidé som jag vattnar och pysslar om. Den skulle göra succe´i lägenheten!

Min nya nanny heter som jag skrev Dam. Det utalas damm på thai. Dam är Na´s stora syster och har tidigare bott i Bangkok. Där jobbade hon som maid åt en tjock kines, berättade Na för oss. Dam är mycket snäll och trevlig. Hon är lite lugnare än Na. Na är som en virvel vind som far runt i huset med en väldans fart.

Puss och kram från Carl till alla men speciellt till Anita


 
 
Ingen bild

Gammelfaster

16 mars 2010 08:27

Tack snälla Carl för så fina hälsningar på min födelsedag! Tänk att vi snart får träffas igen, ser fram emot det må du tro. Är det något du längtar efter från Sverige? Ska jag ta med lite snö kanske?
Krama dina föräldrar o ha en roliga dag idag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards