Alla inlägg under januari 2012

Av Carl - 13 januari 2012 08:00

Jag var till ett helmysigt ställe som heter Bliss beach club och ligger i Bangtao. Det öppnade för 1,5 månad sedan och jag kommer att gå dit många gånger. Vi åt en jätte god lunch och sedan badade jag i poolen.  

Det är pappa ni ser bakom mig i blå skjorta. Pappa satt och jobbade medans jag kollade runt på stället. I restaurangen fanns en stor, välfylld vinkällare som pappa fick gå in och titta på. Jag gillade dom små hundarna o den lilla rutchbanan mer.

För några dagar sedan när jag vaknade på morgonen, helt yrvaken, sa jag: jag drömde att jag åkte kälke hos mommo o moffa. Det är första gången jag har berättat vad jag drömde på natten. Det är ju så lätt att glömma bort vad man drömt på natten.

I dag är det fredagen den 13:e och det är en otursdag enligt många. Ta det lugnt nu så att ni inte råkar ut för någon olycka.

Kram från Carl

 
Av Carl - 12 januari 2012 11:21

När jag var i villan togs beslutet att det stora fina, gamla trädet bredvid villan måste huggas ner. Anledningen var att trädet har börjat lut för mycket mot villan. Nu var de så att det här gamla trädet var ett "Budda" träd. Andar bodde i trädet och det var heligt. Mamma och jag frågade då om man verkligen kan ta ner ett sådant träd och vad händer med andarna då? Det var inga problem fick vi till svar. Man ber helt enkelt andarna flytta till ett annat träd i närheten. Ibland behöver det inte vara mer komplicerat än så. Sagt och gjort, andarna flyttade och trädet fälldes.

   

Först sågades grenarna bort och sedan fälldes trädet ner

     

Med hjälp av en traktor drogs trädet ner och vips var det borta

 

Hoppas andarna trivs i sitt nya hem. Jag satte mig sedan och tittade på bygget som pågår för fullt. I dag har jag varit till ett nytt ställe på stranden men det skriver jag om nästa gång.

Kram från Carl


Av Carl - 10 januari 2012 07:45

Jag ligger här och tar det lugnt. Man måste vila sig ibland och vad kan vara bättre än att slappa en stund på en solstol?  

Jag tror jag väntar några dagar till innan jag börjar skolan. Nu undrar jag hur ni har det där hemma? Snöar det? Stormat mer? Hur mår ni? Har det hänt något? Ja, frågorna är många i mitt huvud när jag ligger här och funderar.  

Kram från Carl

Av Carl - 9 januari 2012 09:45

Nu har vi varit här ett tag och det var riktigt roligt att träffa alla igen. Jag blev helt uppe i varv och slog nästan en knut på mig själv. Flygresan gick bra, det var dagflygning och jag var vaken enda till 1 timme innan landning i Bangkok.

  Jag vaknade av att mamma lyfte upp mig och jag frågade om vi var framme. Ja, vi är framme svarade mamma. Bra, sa jag och blev genast pigg. Dong kom och hämtade oss och körde oss till villan. Där träffade vi Ullis och Danne men jag var mest med But och Wat. Jag pratar ofta om allt jag varit med om hemma i Sverige men jag trivs här också. Vilken tur! 

Skriver mer sen

Kram från Carl

Av Carl - 6 januari 2012 08:30

Japp, nu är det dags för mig att stänga resväskan och säga hej då Sverige och alla mina vänner här. Tack snälla mojmoj och moffa för att ni körde mig hela vägen tillbaka hem till mamma och pappa. Tack alla för dom fina julklapparna jag fick. Jag är ledsen att det inte fanns mer tid att träffa alla mer. 

Ha det så bra här hemma så ses vi till sommaren. Om någon vill komma och hälsa på mig så hör av er. 

Kram till er alla från Carl

Av Carl - 5 januari 2012 08:00

Här, där jag har fått mitt nya hem nu finns en sandlåda och där träffade jag en granne. 

 

Vi satte oss på en stor jätte nalle och pratade lite. Hon var trevlig så till sommaren när jag kommer hem igen kanske vi kan bli kompisar. Tänk att gräsmattorna är så gröna i januari. Jag har hör att det brukar vara sååå mycket snö i Sverige. Konstigt men ni ska se att snön kommer när jag har åkt tillbaka till Phuket. Medans jag har varit hos mojmoj & moffa har badkaret kommit hit. Det är så fint och det kan till och med bubbla.

Kram från Carl

Av Carl - 4 januari 2012 14:59

Så här fin var jag på nyårsafton. Julslips, väst och vit skjorta det är stiligt tycker jag.  

Fixat frisyren hade jag också gjort.

Kram från Carl

Av Carl - 3 januari 2012 23:52

 

Jag har iallafall varit till slalombacken. Inte för att jag åkte upp med liften och sedan kastade mig utför backen. Jag försökte åka lite vid sidan av backen. Tur att jag hade hjälm för jag ramlade baklänges med ett plattfall i backen. Det var roligt ett tag men sedan sa jag att jag ville åka hem till mojmoj och moffa.

   

Jag var så nöjd att jag provade åka slalom och alla sa att jag var duktig. Ja, ja en vacker dag så ska jag också ta liften upp till toppen och swischa ner för branta backen.  

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards