Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Min kalasdag

Av Carl - 19 april 2012 12:32

 

Så här roligt hade jag på Timbalees födelsedagskalas. Luuk och hans familj var också bjudna. Festen hölls inne i stan på ett ställe som heter Fun Start. Där finns en kid´s club, pool och cafe´. Festen startade i ett rum där vi hade tävlingar, fick lunch, tårta och glass. På den övre bilden ser ni när vi leker en lek som går ut på att alla ska gå runt stolarna och när musiken stängs av ska alla skynda sig att sätta sig. Problemet är att för varje omgång tas en stol bort och en blir alltså utan stol. Gissa vem som vann??? Jag!!! Carl, vann tävlingen och var så stolt. Första pris var en godis, och äran förstås.  

Alla barn fick ansiktsmålning. Det var fjärilar och hundvalpar på allas ansikten. Jag blev målad sist och gav mig inte förrän jag fick en orm, och blå skulle den vara. 

 

Luuk ville vara en panda men jag tycker han mer ser ut som en söt hund. 

 

Här ser ni födelsedagsbarnet själv när tårtan serverades. I present fick Timbalee en bil av mig, en Hummer.

 

När den festen var slut åkte jag hem, tog en dusch, bytte om och gick på nästa bjudning. Det var en middag i en villa uppe på berget här i Kamala. Där träffade jag en flicka som heter Sonja. Hon tyckte också om att spela spel på mobilen. Senare på kvällen blev det show som heter duga.

   

Playback på Lady Gaga, Supremes mfl. Alla tyckte att det var super roligt. Efter showen tackade vi för oss och åkte hem. Två fester på samma dag, det är inte illa det. 

Kram från Carl

ps vi har bokat hemresan nu. Den 28 maj landar vi. 

 
 
farmor

farmor

21 april 2012 14:25

Oj,vilket festande!två kalas på samma dag! Jag blir trött bara jag tänker på det,men det är klart,är man ung och frisk
då orkar man och det är enbart roligt.Det gäller bara att ha
karaktär,inte äta för mycket mat och godis,fast det är ju
frestande när det bjuds.Kramar från en förmanande Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards