Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Carl - 30 oktober 2012 13:12

Jag har varit lite upptagen på sista tiden. Först hade jag feber i fem dagar! Min feber pendlade mellan 39,5 och inget. Noll feber och sedan hög feber igen. Jag var så sjuk och sedan såg jag på film med pappa och åt popcorn sedan blev jag super sjuk igen... Så höll det på i fem hela dagar. Mammas kompis tror att jag har haft Denguefeber. Jag borde väl åka till ett sjukhus och fråga om dom kan ta prover för att se vad det var. Men samtidigt så tror jag att det bara var vanlig feber, inget konstigare. När jag var sjuk kom det en tjej till oss som heter Arsenia. På morgonen när jag klev upp och la mig i soffan var hon där och hon sa: good morning Carl, my name is Arsenia. Hon bor nu hos oss och tar hand om markservicen, kan man säga. Här är hon:  

Jag tycker att hon är helt ok.  Arsenia är ett proffs på att städa, tvätta och laga mat. Hon kan till och med få mig att skratta ibland (det är inte så svårt om jag gillar personen) Arsenia har totalt styrt upp vårt hem och fixar hela dagarna. Jag tycker det är helt perfekt. Mamma flänger runt på ön och jobbar med inredning och när jag kommer hem från skolan kan hon vara med mig och Arsenia tar hand om det som måste göras.

   

Kan man ha det bättre? En glad mamma och pappa och hemmet flyter på iallafall. Arsenia då? kanske ni tänker. Nu är det såhär att jag börjar förstå att värden runt om mig är inte som den är hemma hos mig på alla ställen. Arsenia är överlycklig att vara hos oss. Hon har jobbat för kineser där förhållanderna inte har varit lika bra som dom är hos oss. I andra delar av världen behandlas inte personalen lika väl som hos oss. Vi har fått höra hur en Filipinska kan ha det i tex Singapore och det är knappt man tror det är sant. Arsenia har hos oss ett eget rum, eget badrum och en platt TV. Hon har fri (god) mat och jag är mycket snäll mot henne. Av det vi har fått höra hur många har det så är det en dröm tillvaro för många. Världen ät inte rättvis, så är det bara. Jag kommer aldrig att behandla någon illa, det får man inte. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards