Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Macao

Av Carl - 6 april 2013 05:48

 

Jag sa hej då till Arsenia och Carlsson och tog sedan flyget till HongKong och en speedboat till Macao.  

Det var helt fantastiskt att besöka denna ö men ganska galet också. Hotellet vi bodde på heter Venetian och det är Asiens största hotell och ett av världens 5 största hotell. Ni kan tänka er hur enormt stort det var. Vi sov på detta mega stora hotell i två nätter och var ute och spanade runt hela dagarna men vi såg i allafall inte allt. Shopping och restaurang delen var uppbyggd som Venedig och det kändes och såg ut som att man var ute fast man var inne.

   

Det var en kanal där man kunde åka båt och en av killarna som körde en av båtarna sjöng opera. Jag tyckte det var för högt och höll för öronen. Himlen såg ut som en riktig himel men små gulliga moln.

   

Vid ett av torgen fanns en enorm bur med stora låtsas choklad bitar i. Jag klev in i buren och ställde mig bredvid en av choklad bitarna. Många stannade och tog kort på mig. Jag stod kvar och log gulligt.

 

Vi lämnade hotellet några timmar och åkte till Macao tower, trots att pappa är höjd rädd. Från tornet hoppar många bungy jump, det är ett hopp på 233 m och det är världens högsta skyjump. Jag bestämde mig snabbt att detta inte var något för mig. En kille som jobbade med bungy jump frågade om jag ville hoppa, no thank you sa jag, vänligt men bestämt. Killen sa att han bara skojade och att jag var för lite än men jag fick gärna ta en: sky walk. Det är en trevlig promenad runt tornet, högst upp utanför fönstret. Självklart har man säkerhetslina på sig men med tanke på pappas hjärta så tackade jag nej till det också. I golvet var det på vissa ställen glas som man kunde gå på. Jag var inte ett dugg rädd och tyckte det var super roligt att gå på glasgolvet. Mamma fick svindel och tyckte det var läskigt. Pappa stod en bit  bort och tyckte att vi skulle gå därifrån.

   

Nu har vi åkt till HongKong och här stannar vi i 3 nätter.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anita

6 april 2013 17:06

Carlsson kommer nog att söka efter dig nu, när du är borta så länge, men vilka platser du får se! Fantastiska bilder, det verkar inte på riktigt. Förstår din mor, jag skulle också få svindel där.
Ser fram mot nya från HongKong.
Stor kram på er

 
Ingen bild

mormor

6 april 2013 17:31

Tänk vad mycket du får vara med om!
Morfar och jag har varit till sommarstugan idag. Det var vår lilla utflykt. Vi har börjat att montera ner den gamla badrumsinredningen. För nu ska vi renovera badrummet med nya väggar, golv och inredning. När du kommer så ska det vara klart.
Många kramar till er alla. Var rädda om er!

 
Ingen bild

Siri

8 april 2013 07:40

Hej! Vilken häftig resa! Nu är det vår här äntligen. Mamma har köpt en ny cykel och jag har fått en större för min gamla med stödhjul var för liten. Nu har jag Heddas gamla lila, den är tuff. Men jag vill inte cykla så mycket och inte åka kickboard heller. Jag vill helst äta glass och spela på vår ipad. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards