Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Kobe

Av Carl - 19 april 2013 10:30

 

Nästa stopp på resan blev Kobe. Vi tog en bergbana och sedan vidare med en linbana upp på ett högt berg. Utsikten var enorm. Jag såg en skylt som jag tyckte såg spännande ut, varning för orm! Jag tror dock att eventuella ormar fortfarande sov för det var kallt som bara den. +8 såg vi att det var på en termometer.

 

Vi höll oss så mycket vi kunde i solen. Det var så fint och klar luft på berget. Jag gick fram till kanten och sa: Här ser man heeela världen!!!

   

Efter varm choklad kändes det lite bättre och jag gick på upptäcktsfärd. Jag hittade kottar och tallbarr som såg så svenskt ut. 

   

Eftersom det var så kallt hade de vackra blommorna knappt blommat ut. Vi tog linbanan ner till stan igen och i stan var det lite varmare i alla fall. På kvällen åt vi Kobe biff (Wiagy) och det var det godaste på länge. Jag åt 220 gram helt själv + ris. 

 

Nästa dag när vi var ute och gick såg jag en mycket intressant knapp på en stolpe. 

Innan någon hann blinka så hade jag tryckt på den. Det skulle jag inte ha gjort. Ett larm började tjuta som bara den. Alla stannade upp och undrade vad som hände. Jag hade tryckt på ett direkt larm till polisen. En polis svarade medans larmet fortsatte att tjuta och det blev lite svettigt. En snäll japan skyndade fram och stoppade utryckningen.

Så kan det gå ibland. Nu är vi hemma igen och på måndag börjar skolan. Jag längtar efter mina kompisar och ser framemot måndag, trots ABC...

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

19 april 2013 13:29

Välkommen "hem" igen,Förstår du tycker det är härligt vara i den sköna värmen och att få kram om din Carlsson. Det är intressant med resor
och att få uppleva och se en massa nya saker,men det kan också bli lite
jobbigt ibland.Då är det skönt komma hem till det gamla vanliga igen.
Tack för alla fina bilder från din resa,det känns som om jag varit med.
Lycka till med ditt ABC,du ska se,det kommer att gå bra.Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Kaela

Kaela

28 april 2013 08:58

Vilka strålande blåa ögon du har Carl.
Roligt att se att du har det bra.
I värmen höll jag på att säga- men så är det - även där det är varmt normalt är det kallt på höjderna.

Önskar dig en fin skolvecka med en kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards