Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Fågelhunden Lucky

Av Carl - 3 februari 2014 10:02

Vår vackra hund Lucky blir bara större och större. Hon är fortfarande valpig och lite klumpig men hon lyder lite bättre än förut. Lucky är mycket intresserad av fåglar. Hon går runt på tomten och lyssnar och tittar på allt som flyger omkring i luften. Vad vi vet och sett så har hon fångat två fåglar än så länge. Hon lurar runt på tomten och rätt som det är så har hon en fågel i munnen. Första gången tog Arsenia fågeln av Lucky och visade oss vad hon gjort.

 

Visst är det lite märkligt att hon gör såhär. Precis som en katt! Carlsson håller inte på med sånt men han kanske tar efter och lär sig. De få gånger vi bara tar med Carlsson och lämnar Lucky med Arsenia gråter Lucky vid grinden och blir helt förtvivlad att Carlsson lämnar henne själv. 

 

Dom är bästa vänner som små bråkar nästan hela dagarna.

 

Kram från husse Carl

 
 
farmor

farmor

3 februari 2014 16:39

et VAR INTE BRA ATT Lucky tar småfåglar, då måste ni ta i på skarpen
med henne.Visa vad hon gjort och säg mycket strängt: Fy,fy,Så får du inte göra! Jag tror hon är en klok hund,som går att fostra,men man måste vara mycket bestämd. Synd om Carlsson skulle ta efter så dåliga
egenskaper. Ja det är mycket jobb och ansvar man åtar sej, när man
skaffar husdjur, men för att få glädje av dem måste dom fostras och behandlas med bestämdhet. Jag brukar följa lektionerna i TV om hunddressyr.Mycket lärorikt. Hoppas allt går bra,Kram/farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

4 februari 2014 10:32

Vet om att det finns vattenapporterande hundar och sådana som stöter och ställer fågel, men vad kallas detta? Det är väl så gathundarna överlever hos er. De är verkligen kompisar...jättefina.
Kram på er allesammans

 
farmor

farmor

7 februari 2014 17:06

Vet inte om min förra kommentar har kommit fram,kan inte se det,gör nu
ett försök igen. El.& B. flög till Thailand idag. Jag skickade med en
årskalender,så du kan be mamma fylla i alla födelsedagar du vill komma ihåg.hoppas ni får kontakt så du får den.Jag har inte velat skicka den,
då jag
vet att det kan strula med postgången.Tyckte att den här med hundar
passar dej. Puss0kram från din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards